+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Ahad, 31 Julai 2016

Rezeki Bersama Freely Face Serum

Setelah hampir 2 bulan turut seta dalam pogram MVM Apprentice 2016. Akhirnya Freely Face Serum dinobatkan sebagai juara dengan mengalahkan Pore Shrink Serum, Voopy Shape Serum dan Hair Crown Serum.

Team Brace Beaute

Team Brace Beaute yang telah diberikan tangungjawab untuk memperkenalkan Freey Face Serum kepada pasaran Malaysia. Alhamdulillah rezeki bersama kami. Setelah dinobatkan sebagai Team Terbaik, Jualan Terbanyak, dan aku pula terpilih sebagai peserta terbaik keseluruhan. Siyesly aku memang tak layak untuk hadiah tersebut sebab tanpa team yg ada bersama dalam Brace Beaute, mana mungkin aku akan dapat semua ini.

Freely Face Serum

Ikuti perjalanan aku bersama team Brace Beaute dalam meneruskan perjuangan memasarkan Freely Face Serum. 

500 unit produk FFS perlu dihabiskan dalam masa 2 bulan. siyesly sale yg mampu dbuat hanya dalam 2 minggu, sebab ramai yg busy dengan persiapan raya dan bercuti di kampung.


Ini Puan Shida, merupakan salah seorang big bos dalam MOHA GROUP yang menjadi penaja utama dalam pogram MVM Apprentice 2016.

Untuk minggu pertama dalam pogram ini, kami semua diajar tetang teknik Zero Cost Marketing. Semua peserta yang join pogram ini akan diajar untuk menjadi pengasas produk kecantikan. Semua ilmu tentang asas asas perniagaan dan pengurusan syarikat turut di ajar dan ianya memang sesuatu yg sangat bernilai dan tak akan dilupakan dalam hidup aku.

Sememangnya offline punya cara adalah terbaik bohhhh... Excited gile sebab kami semua dapat buka booth dalam Mood Republic 2016 di PWTC. NON STOP 3 hari 2 malam bak hang.. memang memenatkan, mencabar tenaga dan minda sebab sianghari berpuasa dan malam hari nak teraweh lagi. Manusia memang tak putus-putus walaupun dah pkul 4 @ 5 pagi still ada orang yang datang. 

Mengantuk, penat, kering tekak, demam dan macam2 lagi yang kami rasa. So, enjoy pic di bawah ni, Inilah wajah2 pengguna Freely Face Serum.



sempat lagi snap dengan Nealofa.. terkejut dia bila kami wefie..


























Setelah bercuti hampir 2 minggu, dan menunggu tarikh2 akhir iaitu 18 hb 7 iaitu hari Graduasi MVM Apprentice 2016. Di sini debaran terasa dan kian terasa menunggu saat2 akhir. Alhamdulillah. Rezeki bersama team Freely Face Serum.


Disini aku ingin mengucapkan sekali lagi kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan program MVM Apprentice iaitu pihah Muslim Volunteer Malaysia dan Moha Group selaku penaja utama. Aku harap pogram seperti ini dapat diteruskan lagi untuk tahun-tahun hadapan.



No comments

KISAH BERKENAAN SEORANG ABANG DAN SEORANG ADIK.


Kedua-duanya adalah anak yatim lagi miskin. Mereka tinggal di rumah pusaka tinggalan ibu bapa mereka. Kedua ibu bapa mereka adalah hamba ALLAH yang soleh. Kedua-dua anak dididik untuk bergantung harap dengan Allah SWT.

Si abang, saban hari berdoa agar ALLAH mengubah nasib hidupnya. Dia meminta kepada ALLAH agar dipertemukan dengan isteri yang cantik lagi kaya. Dia meminta kepada ALLAH agar dirinya kaya raya.

Si Adik pula, seorang yang buta huruf. Tidak seperti abangnya, dia membaca doa pun dengan melihat kertas. Sebelum bapanya mati, dia pernah meminta bapanya menulis sesuatu di atas kertas, dan kertas itu sering dipegangnya setiap kali berdoa.

Akhirnya, Allah mempertemukan seorang perempuan yang cantik lagi kaya dengannya. Perempuan itu jatuh hati kepadanya, lantas berkahwin. Si Abang seperti mendapat durian runtuh dan kehidupannya terus berubah. Dia keluar dari rumah pusaka, dan meninggalkan adiknya.

Si Abang akhirnya kaya raya, malah terus kaya apabila dia memasuki medan bisnes. Dia sudah mula alpa dengan ALLAH, melewat-lewatkan solah, jarang membaca Al-Quran, tapi tidak pernah lalai untuk meminta kekayaan daripada ALLAH. Kalau masuk dalam bab perniagaan, kekayaan dunia, maka berbondong-bondong doanya kepada ALLAH. Dan ajaibnya, Allah beri apa yang dia minta. Si abang rasa dia istimewa.

Si adik pula, hidupnya tidak berubah. Dia masih seorang sederhana, dengan kelemahannya sebagai seorang buta huruf, dia hannya mendapat kerjaya sederhana, terus menjaga rumah pusaka. Si adik, juga rajin berdoa. Si abang tahu, si adik rajin berdoa. Tapi Si Abang melihat, hidup adiknya tidak berubah-ubah. Lantas satu hari, ketika Si Abang menziarahi adiknya, Si Abang berkata dengan sombong:

“Kau kena berdoa kuat lagi. Tengok aku, berdoa je ALLAH makbulkan. Kau ni tak cukup hampir dengan Allah ni. Berdoa pun masih tengok-tengok kertas. Tak cukup hebat.”

Si Adik tersenyum sahaja. Suka abangnya menegur kerana padanya, teguran abang amat bermakna.
Si Adik terus hidup sederhana, di dalam rumah pusaka, dengan doa melihat kertas saban hari, dan kehidupannya tetap tidak berubah. Tidak menjadi kaya seperti abang.

Satu hari, Si Adik meninggal dunia. Ketika Si Abang mengemas-kemas rumah pusaka, dia berjumpa satu kertas. Kertas itu adalah kertas yang adiknya sering pegang ketika berdoa.

Si Abang menangis teresak-esak apabila membaca kertas kecil itu.

Kertas itu tertulis: “ Ya Allah, makbulkan lah segala doa abang aku”

MasyaALLAH

Si Abang mula membandingkan dirinya dengan adiknya. Adiknya kekal taat kepada ALLAH dan tidak meringan-ringankan urusannya dengan ALLAH SWT. Adiknya, sedikit pun tidak meminta dunia kepada ALLAH, malah tidak meminta apa-apa untuk dirinya. Tetapi adiknya meminta agar segala doa Si Abang dimakbulkan. Si Abang, tidak pernah sedikit pun mendoakan Si Adik.

Si Abang mula nampak, rupanya, bukan doa dia yang makbul. Tetapi doa adiknya telah diterima oleh ALLAH SWT, lantas segala doanya menjadi makbul.

Kadang-kadang kita, bila Allah realisasikan hajat kita, kita suka mengimbau usaha-usaha kita.

“Aku buat beginilah yang jadi begini.”
“Doa aku makbul seh!”
“Aku ni memang Allah sayang. Tengok, semua benda Allah bagi. Aku minta je pun.”
Tanpa sedar kita bongkak. Takabbur.

Sedangkan, kita tak tahu, mungkin yang makbul itu adalah doa ibu bapa kita, doa adik beradik kita, doa sahabat-sahabat kita. Bukannya doa kita.
No comments

Selasa, 19 Julai 2016

Rezeki Allah Nak Bagi .

Alhamdulillah ...
Rezeki Allah nak bagi..

Nantikan next produk terbaru keluaran Brace Beaute dgan tajaan penuh oleh Moha Group

No comments