+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Jumaat, 2 Disember 2011

Cinta Akan Datang Pada Orang Yang Setia.

12:33:00 PG

Share it Please

Cinta datang 
kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. 
Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. 
Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan 
kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Ya.. inilah yg ingin aku cakap kat korang semua. Korang jangan risau la, walaupun korang pernah ditinggalkan oleh siDIA.. Korang janganlah duk bersedih tak tentu pasal. Takkan sebab pakwe tinggalkan ko, ko nak menangis seumur hidup..? Pikir r sikit. ko tu Islam jadi kembali r kepada asal diri ko. Baru ko tahu apa itu erti Cinta sebenar. Cuma apa yg aku tahu, kalau kita dah rapat dengan seseorang itu, dan kita suka.. suka.. suka.. suka.. suka... suka... suka... sangat kat DIA, kompem dia akan suka kat kita r.. 

Walaupun sejahat mana siDIA tu buat kat korang, sabar dan terima seadanya. karenah manusia ini berlainan dan susah utk diduga. 

Naluri manusia, mudah bosan dengan sesuatu itu biasa. Tapi bosan dengan Cinta itu luar biasa. Allah memberi perasaan Cinta ini utk kita saling berkenal-kenalan sesama manusia dan makhluk lain. Tanpa rasa Cinta, kompem habis rosak dunia ni.

Sekadar pesanan ringkas utk sahabat aku yg masih lagi down sebab Cinta terputus ditengah jalan... 
be strong k.. Aku masih ada dengan ko. Ini hanya Cinta dunia..

41 comments:

  1. cinta itu terkadang boleh membutakan mat si pencinta...

    BalasPadam
  2. cinta yang sebenar akan datang bila waktunya sesuai akan tiba.

    BalasPadam
  3. cinta...dugaan hati paling besar di dunia

    BalasPadam
  4. pernah jgk rasa down sbb pts cnta tp bla d pk balik.. xde guna nk bsdih dgn org yg xikhlas sygkan kita.. ada jodoh insya Allah x kemana kan =)

    BalasPadam
  5. Lautan sangat luas.. Lagi banyak ikan dalam tu.. Semoga kawan kau terus tabah...

    BalasPadam
  6. lagi sedih kalau tak disayangi DIA

    BalasPadam
  7. cinta kpd Illahi adlah cinta hakiki :)

    BalasPadam
  8. Cinta adalah Api. Bila digunakan pada tempatnya, maka ia akan menghangatkan, memasak, menerangi dan membawa keindahan. Namun bila ditaruh bukan pada tempatnya, maka akan membakar dan menghanguskan. Inilah api yang zhahir.

    BalasPadam
  9. kata kata kau masok terus dalam hati. sekian.

    BalasPadam
  10. Nak bercinta mesti ada risiko.... Kena bersedia untuk terima.... Tak ape jatuh sekejap, tapi kena bangun semula lebih kuat....

    BalasPadam
  11. awal bercinta mmg best.semua benda indah.bila dah lama sikit, dah mula rasa bosan. kena pandai cari cara untuk sentiasa kekalkan rasa cinta pada pasangan.itu yang kurangnya pada certain couple.ecewah.macam awie dalam sembilu la pulop.HAHAHA

    BalasPadam
  12. lumrah bercinta kan.awalnya memang semua indah.tapi dah lama2 mula la porak peranda.cuma yg betul2 kuat semangat,ikhlas dan sabar je yg boleh bertahan.tapi jangan buat begitu kepada DIA yg Satu.Jangan sesekali rasa bosan mencintai-Nya kerana Dia Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :)

    BalasPadam
  13. pasti nanti dia akan temui cinta yang bawa bahagia :)

    BalasPadam
  14. cinta itu boleh jadi suka boleh jadi duka..apa-apa pun aku doakan kawan ko jumpa yang terbaik untuk diri dia :)

    p/s: ko pun sama :)

    BalasPadam
  15. stuju gle..kna sabar walaupun mcm mne skalipn..

    BalasPadam
  16. maka setia pada PEmberi cinta, maka cintaNya lebih setia dari pendambanya...

    BalasPadam
  17. putus cinta mmng pdih tp kita kna ikut prncngan yg Allah dh ttpkn. Mmng ada hikmah d sbliknya ;)

    BalasPadam
  18. putus tu perkara biasalah.. Allah tu kebiasaannya akan menemukan kita org yg salah utk kit ajadikan pengajaran dan pengalaman dan pasti akan bertemu org yg betul suatu hari nnt.. Allah tahu ape yg terbaik utk hambaNya.. makanya x usahlah bersedih sgt...

    BalasPadam
  19. "Bertemunya hati & jiwa memerlukan waktu dan dgn izin Allah,itu akan terjadi"~

    BalasPadam
  20. insyaAllah akan terus setia pada tunang ai..

    BalasPadam
  21. biar dia merasa sakit kecewa. moga satu masa nanti, dia akan berusaha untuk tak lagi merasanya.. :)

    cinta hadir tanpa kita sedar. dalam diam ia menjalar.. :)

    BalasPadam
  22. ko kot yang putus cinta neh...lame tak berceloteh dengan ko..hahahhaha..panggil aku tau..

    BalasPadam
  23. jangan sebab hancur cinta dunia kite tenggelam terus tanpa memikirkan benda yng akan mendatang

    BalasPadam
  24. wah..hebat.....nak lagi2.....=]

    saya pun masih di sini...

    BalasPadam
  25. rasa down pulak nak teruskan hbgn bila kluarga mcm ada ura2 tak merstui... ssah betul nak bertukar cinta..lagi2 dpt pompuan setia mcm aku..hahaha...xpelah..follow the flow la..

    BalasPadam
  26. cinta, kalau tak berlandaskan iman, akan buat kita lupa kepada Pencipta kita.

    cinta kepada Allah melebihi segala-galanya,,i.Allah,,hidup aman sejahtera..;)


    cakap kat kawan ko, xyah sedih, buruk r!

    BalasPadam
  27. alahai. masa mula-mula memanglah sedih. tapi lama-lama ok la tu

    BalasPadam
  28. uikk...cm terkena jek ngn aku,.ko ni..ngeehee...akan ku perjuang cintaku...teheee

    BalasPadam
  29. wow. bab cinta aku mmg fail skit.
    btw. nice post bro :D

    BalasPadam
  30. tepat sekali!.

    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/111111-nyah-kau-november.html

    BalasPadam
  31. cinta Ilahi, cinta sejati..cinta manusia, cinta sementara...

    BalasPadam
  32. assalamualaikum zul...cinta itu adalah kurnian Ilahi oleh itu jagailah ia dgn sebaik2nya kn...:)

    BalasPadam
  33. jangan tangisi org yg sakitkan hati kita..
    cheer up...^^

    BalasPadam
  34. betul ke?ada cinta utk pesetia..nice story zul..good..:)

    BalasPadam
  35. cinta? ombak rinduu. heheh

    BalasPadam
  36. cinta akan dtg pada sume orang walaupun kau seorang yang busuk miang dan pakai baju pink euwww euwww

    BalasPadam
  37. cinta kepada Pencipta yg kita cinta...

    BalasPadam
  38. uhhh uhh setiap org ade jodohnya, yakin boleh!!

    BalasPadam

Terima Kasih :D