+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Sabtu, 26 November 2011

Satu Bintang di Atas Kepala

4:46:00 PTG

Share it Please

Kelmarin 25/11/2011 aku ada kelas dari pagi sampai petang. Sebelum tu ada gap r sekejap untuk solat jumaat.  Habis kelas pukul 5 pm. Balik rumah sampai pukul 6 pm. Hampir sejam jugak r perjalanan tu. Penat itu dah biasa. Tapi nak buat macam mana? demi Ilmu aku redha jugak. 

Pukul 6:30 pm aku pergi main futsal, mak aii... pancit.. aku makan sebelum main, inilah balasannya. Bila masuk Maghrib, kami stop main futsal. Ok, aku rest dulu.. kaki aku sakit sangat rasanya.  Pukul 7:30 pm; aku bertolak ke dewan futsal Tahza di Kangar,  Naik Motorsikal sorang2, agak memboringkan jugak r. Aku ada friendly match dengan senior Tahun 4 Biomedic.. Game  macam haram je.. sejam game, mana la cukup.. walaupun aku masih lagi pancit.. 

Lepas habis game.. Aku pergi r minum air dengan member-member aku di kedai dekat Roundbox kangar .. 
Lepas minum teh ais, layan maharaja lawak mega sambil hisap shisha.. dan mengomen pasal peserta maharaja lawak mega tu.. Kami pun nak blah r.. Sementara aku menunggu member aku pergi bayar air minuman.. Aku dongakkan kepala aku ke langit. 

Tiba-tiba, aku lihat... satu bintang di langit.. cuma ada satu bintang je di permukaan langit semalam., dan bintang itu betul-betul berada di atas kepala aku... Semakin dilihat, semakin bersinar... Aku asyik lihat bintang itu, lalu aku teringatkan arwah ayah aku.. Dalam hati aku timbul persoalan?

"Adakah itu bintang ayah?"

Arghh.. itu cuma perasaan.. Mungkin sebab aku terlalu leka dengan dunia ni, sehingga aku lupakan tentang arwah ayah.. Aku sibuk dengan kerja assignment.. robot.. main dengan kawan-kawan.. Tapi itulah manusia, kadang2 lupa, kadang-kadang ingat tentang asal usul mereka... Selepas aku sampai kerumah dalam pukul 1 am lebih kot... Aku terus mandi, ambik air sembahyang dan solat..  beristighfar... istighfar dan istighfar.. hanya itu yg mampu aku lakukan..

Sekarang ni, aku mengantuk sangat... Aku tak boleh tidur semalam, Lepas tu, dari pagi lagi kena bertolak ke Pauh, untuk siapkan robot.. Aku balik awal hari ni, sebab kerja dah nak siap, dan aku nak tidor... 
Ok semua, selamat tidor yup...

p/s: maaf r, minggu ni aku masih lagi sibuk dengan tugasan, Jikalau aku ada masa free, aku akan terjah blog korang.. Maafkan aku..

31 comments:

  1. aku maafkan..ececehh..hehe
    bersabarlah ye ! doa byk2 utk arwah :)

    BalasPadam
  2. biasa student life mmg la sbok dgn tgusan.. =p

    BalasPadam
  3. aku rendu ayah aku, ayah aku tinggal dekat kl. mak aku dekat jb. aku selalu balik jb je. (T.T) rendu ayah.

    BalasPadam
  4. wahhh bntg petanda tu...
    stadi semart!!

    BalasPadam
  5. Salam Maal Hijrah 1433...tingkatkan amalan kita...teruskan perjuangan dlam meneggakkn syiar Islam...InsyaAllah..jangan hancurkan harapan arwah..teruskan usaha dan berdoa semoga arwah ditempatkan dlm kalangan org yg soleh...doa anak yg soleh itu lebih baik...

    BalasPadam
  6. al fatihah buat arah ayah kamu dik...

    BalasPadam
  7. Salam Maal Hijrah.. Mungkin wishing star kot..

    BalasPadam
  8. assalamualaikum...sentiasa mengingati pd ibubapa yer...selamat menyambut tahun baru hijrah...:)

    BalasPadam
  9. "Ya Tuhan kami yang Maha Esa,
    Kau hadiahkan kami lagi 1 Muharram buat kali ke-1433, dalam nikmat Iman dan
    Islam. Kami mohon ya Allah, bantulah kami menyempurnakan Islam kami dengan Iman yang benar-benar sahih. Semoga kami tak jatuh menduakan Engkau, dek kerana dilamun nikmat yang membutakan mata dan memekakkan telinga".

    BalasPadam
  10. zaman jepon ada bintang tiga atas kepala

    BalasPadam
  11. sahabat..
    sesibuk mana pon urusan kita di dunia..jangan lupa tanggungjawab pada yang dah xde..nak2 sbg ank lelaki

    BalasPadam
  12. sahabat..
    sesibuk mana pon urusan kita di dunia..jangan lupa tanggungjawab pada yang dah xde..nak2 sbg ank lelaki

    BalasPadam
  13. rehatlaah kawan.. letih main tuh.. huhuu


    jom bacer jup..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html

    BalasPadam
  14. rehatlaah kawan.. letih main tuh.. huhuu


    jom bacer jup..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html

    BalasPadam
  15. kena pandai seimbang...kalau terlampau letih atau terlalu banyak memikir takut menjejas kesihatan...

    BalasPadam
  16. salam maal hirah..sntiasalah mjdi bintg berkelip di bumi mendoakan kesejhteraan arwah abahnya di sana ^_~

    BalasPadam
  17. study elok2 bro,doakan arwah ayah kalau rasa rindu..moga damai hendaknya disana...

    BalasPadam
  18. ingt lah ayah setiap kali kamu solat... don't be sad k =)

    BalasPadam
  19. silap link smlm... hehhe

    jom baca kejap..=)

    http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

    BalasPadam
  20. jaga kesihatan jugak ye! ^^
    jangan asyik buat kerja jek.. :)

    # robot?

    BalasPadam
  21. salam maal hijrah..
    hnya doa yg mmpu dikirimkn kepada yg tiada...

    gua dh update blog..

    BalasPadam
  22. salam maal hijrah bt zul..
    patutlah senyap jer,,
    sibuk rupanya adikku..
    dik..
    robot>>
    amacam mana hasilnya..
    nak tengokkk

    hahhaha, kakak ko menyibuk

    BalasPadam
  23. salam Maal Hijrah :) teruskan berusaha!

    BalasPadam
  24. takpe..teruskan buat ape yg belum selesai tu..

    BalasPadam
  25. lama dah tak ke sini.. kadang, Allah terdetikkan hati kita secara tiba-tiba buat kita tersedar dari terus buta.

    Allah sayang kita. Allah sayang kau. DIA nak kau doakan kesejahteraan ayah kau, dan tak nak kau leka. Bersyukurlah sebab kau masih diperhatikan-Nya. :)

    BalasPadam
  26. memang nampak hectic sangat,

    BalasPadam
  27. ermmm..dulu kan kalau ada nmpak bintang msti pk tu adalah arwah nenek atau atok...adoii..sgt tahyulnyer dulu..

    jaga kesihatan kau..smoga ceput sembuh yer kawan.. :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D