+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Khamis, 27 Oktober 2011

Oh!! Damm.. aku Stress ke..? Oh.. Tidak...

6:58:00 PG

Share it Please

Akhirnya dapat juga update blog ni..xdapat update sblum ni disebabkan terlalu sibuk dengan asignment dan kelas..huhu..(macamla aku buat asignment tu.. haha)..hek2..okey..kali ni aku nak cite skit pasal STRESS..
Sebab aku tengah stress sekarang ni.. Assingment banyak lagi nak kena hantaq ni.. huwaa.. help me.. somebody... help... Ok.. stop...
Be serius k.. eh.. matang r sikit... kita kena serius ni.. --sambil buat muka toya--

Semua org pernah mengalami stress dlm hidup..Stress ialah satu keadaan dimana anda berasa sangat tertekan,marah,tension dan yg semua yang membuatkan anda tidak tenang..  Punca2 stress ada banyak.. Salah satunya,stress kerana terlalu banyak kerja..

Kita akan mudah stress apabila terlalu banyak kerja yang diberikan.... Assinment.. lab.. quiz.. exam.. 
Arghh.. bila nak habis ni... --- sambil, menghempak kepala kat keyboard laptop--

Kemungkinan besar,punca stress aku hari ini, adalah kerana salah beli minyak rambut kot... Oh!!! Damm.. aku lupa nak chek dulu..aku pakai tibai je.. last2, dapat yg expired punya.. huwaaa..

Kalah dalam permainan games juga boleh menyebabkan berlakunya stress.. 
terutamanya PES 2011 dan DotA.. Oh!!.. kalah lagi.. asyik2 aku je kena buli main PES ni.. mana aci..
Tapi kalau DoTA aku yg buli diaorg .. haha.. --gelak kejam--

Apabila kita kekurangan wang dan kita tidak tahu dimana untuk memperolehi wang,kita boleh stresss..
contoh... aku kering poket sekrang ni..nak mengharapkan PTPTpu tu.. erm.. kebulur la aku.. member jugak yg jadi mangsa aku.. haha..jadi ceti bertauliah utk sementara ni..

Punca stress tidak diketahui..tetapi kemungkinan besar adalah disebabkan dia tidak dapat membuka gelang tangan yang dipakainya.. yang ni..untuk awek-awek aje... haha..

Ada banyak lagi punca2 stress..Bagaimana untuk mengatasi Stress?Ada banyak Cara untuk mengatasinya..tetapi,berjaya atau tidak,itu semua bergandung pada diri kita sendiri..

Bersenam adalah salah satu cara untuk mengatasi stress.. Jom ikut aku main Futsal.. nak?

Apabila anda stress,jangan merokok..kerana di dalam rokok,terdapat sejenis bahan kimia yang boleh merangsang kemarahan kita..ini akan menyebabkan stress kita bertambah lagi... mujurlah aku dah tak merokok sekarang ni.. huhu...hoorey.. aku berjaya jugak behenti hisap batang rokok.. haha..


Mendengar muzik ketika stress boleh mengurangkan dan menghilangkan stress
(bergantung pada individu tersebut).... kalau aku.. baik tidur la babe.. tak pun.. update blog dgan gaya stress.. ala... seperti sekarang ni.. arghhh.. aku tengah stress ni..--buat muka toya lagi--

Cuba untuk menenangkan fikiran,berkongsi masalah dan berkomunikasi dengan baik apabila stres

Ada banyak lagi punca2 stress dan cara2 untuk mengatasi stress..apa yang penting dalam mengatasi stress,adalah keyakinan.Kita haruslah yakin dengan diri sendiri yang diri kita mampu untuk mengatasinya.

"DIMANA ADA KEMAHUAN,DISITU ADA JALAN"

p/s : aja-aja fighting... gambatte yup.. hehe..

54 comments:

  1. Akak baru dengar motivasi dari Dr Muhaya ni... dia kata, manusia yang kuat talinya dengan Allah, takkan dapat stress, walau apa pun yang berlaku kat hidup ni. Walau berat mana pun ujian. Allahuakabar...

    Sama2 kita perkukuhkan tali kita dengan Allah...moga2 kita tak kena stress, peringatan utk akak terutamanya:)

    BalasPadam
  2. aku klu stress aku nyanyi kuat2! haha

    BalasPadam
  3. jangan stress nnt org sekeliling pun ikut stress. Kalau sy stress sy suka mkn. haha :P

    BalasPadam
  4. lau ct stresss..ct nangis n trus nangis sampai xnk nangis da..

    BalasPadam
  5. stress..?? tarik selimut..tidur!! terbaekkk la (",)

    BalasPadam
  6. bolat kalo stress bkak tgkap nynyi kuat2.. HAHA.. biar jiran pekak :P

    BalasPadam
  7. stress kalau tak dapat tembak gambar yang diidamkan..

    BalasPadam
  8. kesiannya..tak boleh pulang ke minyak rambut tu..hehehe.. stress ni macam2 sebab..kadang2 sebab makan tak cukup pun boleh jadi stress..hahaha..

    BalasPadam
  9. Salam;
    Solat adalah cara terbaik hilangkan stress..Aku kalau pokai mudah dapat stress.!!.

    BalasPadam
  10. hahaha stress ehh? ape kata pegi kat katil empuk tu, terus tido je. hahaha bernas tak idea nih?

    BalasPadam
  11. dah stop smoking? Alhamdulillah... stress tu biasalah dik oiii.. dari skrg la kita kena belaja macm mana nk tangani stress tu.. sok bila dah bekerja berada di dunia realiti lg besar stress yg akan dihadapi...

    BalasPadam
  12. kau stress kerana banyak kerja kan fattah? dahhh dahh baik kau buat kerja kau. haha. :D

    BalasPadam
  13. zul,weyh ak stress weyh..hahaha...


    *kalau ak stress relax dan dok diam2...basuh muka kn,bca cool jer rasa..hehe

    BalasPadam
  14. stress ada banyak jalan penyelesaian. saya pernah buat entri pasal ni dulu-dulu. berkurun dan berabad lamanya. haha. nyanyi ke jerit dekat tempat yang tak ada orang.

    main dengan kucing pun ok apa. itu pun kalau orang stress tu suka kucing. kalau menyampah disarankan agar tak cuba. karang naya kucing tu sebab ngada-ngada. haha

    p/s: wordless wednesday tu saya tak tau. pakat ambil dekat facebook. pergilah tanya empunya gambar tu. haha. ampun ye pak~

    BalasPadam
  15. relax fattah. saya kalau stress, suka jerit dalam air. saya cedok air dalam bekas, saya rendam muka saya dan jerit sekuat hati. memang hilang suara dan kurang stress. hehe.

    BalasPadam
  16. aiyoyooo...isap batang rokok.....choii

    BalasPadam
  17. time study memang stress
    tp takkan se stress orang yg dah keje
    sila bsyukur hahaha

    dota... jom !

    BalasPadam
  18. paling stress bila dah dekat due assignment..yer dak??

    BalasPadam
  19. Aku tak guna minyak rambut dan aku tak main PES...hahhaa

    aku bila stress, aku cuba lupakan masalah tu ataupun cuba selesaikan masalah tu...baru bleh hilangkan stress aku...dan yang penting, jangan lupa memohon pertolongan dari Allah kerana Allah yang bantu kita ketika susah dan senang... :D

    BalasPadam
  20. kalau dah myk esaimen pon boleh jadi down giler.. yeah! dota... :P

    BalasPadam
  21. kalau stress dengar lagu sambil nyanyi kuat2, makan coklat or tidur. hehe. meh nak tolong buat assignments.

    BalasPadam
  22. ohhh
    sungguh stress si fattah penyee
    hehe
    tarik napas dedaaalm
    tahaaan jap
    lepas
    buat byk kali
    insyaAllah stress akan kurg!=]

    BalasPadam
  23. thnx sudi dtg:)

    hee..kalau da stress sgt g jln2... terbang segale stress..xpun g mkn. hik3

    BalasPadam
  24. aku kalu stress , aku tidur , lalala

    BalasPadam
  25. hahahaha,,baru padam muka ko dapat minyak rmbut xpired.. :D hahaha.. aku kalau stress aku gi kedai, beli cekelat, mkn kt bilik sorang2..

    BalasPadam
  26. jgn stress2..huhu..

    psal esaimen tu sy stuju la sgt..slaluny stress krn natang tu..haha

    BalasPadam
  27. betul2..bersenam boley atasi stress~ ^^
    jog sambil dengar lagu remix..lupe segala masalah~ ;)

    BalasPadam
  28. stress pi jalan2 cuci mata...tgk wayang ke..hiihhiii

    BalasPadam
  29. akk pun tgh seteresss gak...banyak asgmen nak kena siapkan ni...

    jom main teka teki...akk tag awak^^,

    http://qurratulain-pagaremas.blogspot.com/2011/10/kena-tag-kena-tanya-kena-jawab.html

    BalasPadam
  30. you've to do what you like to do when you feel stress of anything. at last, mood stress makin lama makin hilang ;)

    BalasPadam
  31. nak ilg stress tdo
    esk pagi bgn da hepii ^_^

    BalasPadam
  32. rehat sebentar,tenangkan minda hihihi

    BalasPadam
  33. aku stress tak dapat makan mcD..ubat nak hilangkan stress ni ialah,,ko belanja aku mcD..ngee~

    BalasPadam
  34. aku stress tak dapat makan mcD..ubat nak hilangkan stress ni ialah,,ko belanja aku mcD..ngee~

    BalasPadam
  35. mmg stress kalau salah beli barang..
    stress!!!

    ^^

    BalasPadam
  36. takpe , bguslah stress . tak normal kot sapa yang tak stress tu . ahha .

    BalasPadam
  37. jgn stress...nnti muka berkedut hahahaha

    BalasPadam
  38. Chill sambil makan coklat... Msred suka makan kalau stress... Tapi selalunya tak layan sgt...

    BalasPadam
  39. hehe, STRESS tu penting... without STRESS confirm assignments kiter x jalan.. ehek! ^_~
    Chill k, take it easy, wink! :)

    BalasPadam
  40. org yg hebat ialah org yg dapat mengawal stress

    BalasPadam
  41. Dah cuba game PES 2012? Best wooo...

    BalasPadam
  42. aku pun stress..byk keje woo..tp lg stress sebab aku tak buat keje pun..haha

    BalasPadam
  43. ..cuba sedaya upaya utk kurangkn stress..bkn apa, kebarangkalian utk kedut2 muncul lbh tnggi bila slalu stress ha3...

    BalasPadam
  44. g buat assignment nuh... :P
    takmau stress2..

    BalasPadam
  45. salam singgah di sini juga.. =) hari ni misi mencari kawan... =)

    BalasPadam
  46. apsal ramai blogger duk bincang sal stress ni
    tetibe stress lak

    hihi

    BalasPadam
  47. tgh stress ni sambil buat mka toya -.-'

    BalasPadam
  48. inna pn sterrs jg dgn assign,lab report, meting kelab sana sini, test dll..tp tu semuanyaa lumrah student kn..kena pandai handle la...

    anyway, tahniah sbb awk da berhenti merokok! inna suka^^

    BalasPadam
  49. kalo stress marah2 pastu tdo, dah bangun confirm, eh insyallah hilang :)

    BalasPadam
  50. stress nie wajib ada weyh!! aku tgah stress jugak nie...assigment blmbak tak siap tp exam nak dkat dah...ciss.

    BalasPadam

Terima Kasih :D