+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Sabtu, 15 Oktober 2011

Memang Nasib Aku, Hidup Diruang Yang Sempit

12:51:00 PTG

Share it Please

Terima kasih Allah, Kerana Sakit Ini

Bukan niat hati nak mengungkit,
Tapi perasaan yg aku rasa sangat sakit,
Ini semua kerana satu penyakit,
Allah, aku rasa aku tersempit,
lemah badan seperti dihimpit,
Jikalau ini bukan suatu penyakit,
Sembuhkanlah rasa sakit,
Agar dapat aku kembali bangkit,
Jikalau dosa ini terhapus kerana sakit,
Teruskan.. aku terima walaupun rasa seperti dicekit,
Memang nasib aku,  hidup di ruang yang sempit,

Tapi ini semua adalah ujian Allah kepada aku. Tanpa rasa sakit ini, aku tidak kenal blog ni, aku tak kenal siapa sahabat dan siapa lawan? Aku bersyukur sangat kerana disiksa di dunia ini, dari disiksa di neraka.
Walaubagaimanapun, aku redha, aku terima ujian ini, melalui ujian ini, aku kenal siapa aku... aku mula kenal Allah.. aku mula kenal agama aku... Fuhh susah utk terus consistent dalam beribadat dan ingat kepada Allah.. Ada saja ujian yg datang... Namun aku ingin ingatkan diri aku lg... dan diri korang semua.. jagalah kesihatan korang... buatlah ibadat sebanyak mungkin, masa sihat ni.. dan isilah waktu lapangmu dngan perkara yg baik2... janganlah kamu lalai dngan godaan syaitan... sesungguhnya, aku pernah terjatuh dan tersungkur dngan godaan syaitan ini....

45 comments:

  1. ujian itu tanda kasihnya Allah pada kita..^^

    BalasPadam
  2. benar skali. masa yg terluang pantas diisikan dgn perkara2 yg bermanfaat dan agar bisa diabadikan dalam diri hanya perkara yg baik2 sahaja.

    ujian memang perit. skali ianya menghampiri kita, it hurts our mind and heart. but in the future, we know what's the reward disebalik ujian yg datang :') sabar ya!

    BalasPadam
  3. weh zul.. bawa banyak bersabar.. Allah uji kita utk tunjukkan kasih sayangNya.. dekatkan diri kepadaNya dan sentiasa la ingat, Allah takkan menguji hambanya melebihi dr kemampuan kita..:D gud luck!

    BalasPadam
  4. betapa sayangnya Allah kpd kite sbb itulah dia mahu menguji keimanan kite..

    BalasPadam
  5. ujian itu tanda Allah nak mengampun kan dosa-dosa kita...

    BalasPadam
  6. dugaan sentiasa ada di saat-saat kita semakin dekat dengan Yang maha Esa...jangan mudah mengalah ye Fattah :)

    BalasPadam
  7. Allah tak akan uji hambanya yang tak mampu untuk tanggung ujian dari-Nya

    BalasPadam
  8. Alhamdulilah...Allah menguji sbb Allah sygkn kita...Mcm2 ujian Allah turunkan, maybe ada org yg d uji lebih teruk dr kita kn...

    BalasPadam
  9. bersabar dengan ujianNya..hanya dia yg maha mengetahui

    BalasPadam
  10. kalau kita xkenal sedih, kita xkenal erti gembira :)

    BalasPadam
  11. ujian itu tnda cubitan syg dri Allah :)

    BalasPadam
  12. ALLAH menguji kita kerana DIA mau kita berdoa padaNYA. DIA rindu nak dengar suara rintihan kita.

    tu tandanya kamu dalam perhatian DIA. keep strong buddy!

    BalasPadam
  13. ALLAH uji kita sbb DIA syg kite :)

    BalasPadam
  14. kita sedang diuji oleh Nya...ingatlah dia selalu walau apa keadaan sekalipun

    BalasPadam
  15. sakit itu cobaan, kan! kalu redha, dapat hilangkan dosa2 kecil tuh. :)

    BalasPadam
  16. Allah x kan uji hambanya yg x kuat utk menerimanya..ujian tuh menguatkan lagik kita even kita rasa diri kita nih lembik..sy penah rasa..mula2 rasa down..tp lama2,doa byk2 kat Allah,alhamdulillah i can undergo dat ujian..syukur :)

    BalasPadam
  17. Allah menguju kita bukan tandanya dia benci kita,tapi tanda dia sayang dgn kita..

    nak minta pandangan zul ttg entri ini

    http://genkcorner.blogspot.com/2011/10/dia-mati-ramai-menangistapi-mereka-mati.html

    BalasPadam
  18. ujian dari Ya Rabb menguatkan diri kita :)

    dill.

    BalasPadam
  19. bersabar yer wahai sahabat yg disayangi.tu tanda Allah sayang kat kita..:)

    BalasPadam
  20. Allah menguji kita di dunia untuk mengurangkan ujian di akhirat

    BalasPadam
  21. ujian allah menjdikn umtnye bertmbh kuat
    sabr dgn sgala ujianNYA

    BalasPadam
  22. tq utk nsihat ko tuh..
    sungguh bmkna huhuhu..
    ak pun insan y lalai jugak..

    BalasPadam
  23. Dugaan dan cabaran adalah ujian dari Allah untuk umatnya...

    BalasPadam
  24. tu tandanya Allah concern dan kasih pd kita :)

    BalasPadam
  25. salam zul...semoga kita tabah menghadapi semua dugaan ini...:)

    BalasPadam
  26. sakit = penghapus dosa kecil...

    BalasPadam
  27. Assalamualaikum Zul

    orang yg pernah tersungkur
    lebih gagah dlm perjalanan nya
    Insyaallah

    Wassalam

    BalasPadam
  28. semoga ko kuat hadapi semua ni ye...:)

    BalasPadam
  29. teruskan senyum kerana pd senyum ade kekuatan (^_^)

    BalasPadam
  30. selamat malam adikku zul..


    sakit buatkan kita ingat dan dekat padanya...

    sakit jua buatkan kita akan bersyukur atas apa yang berlaku pada kehidupan kita..

    moga kamu tabah dan sabar

    BalasPadam
  31. semoga tabah dengan ujian ini.. tabahkan diri ya

    BalasPadam
  32. hang sakit apa zul? lama tak blogging tak tau plak. be strong k ;)

    BalasPadam
  33. Awk, be strong oteh ;)

    Everything happen for a reason.

    BalasPadam
  34. @xander.co :aku sakit kaki.. saraf tulang blakang tarik sampai ke kaki kanan.. sukar nk bjalan..

    Ini sakit lama.. dah 2 tahun.. sampai skrang.. tima kasih semua 4 support..
    be strong fattah..

    BalasPadam
  35. ujian itu hanya untuk orang terpilih.bersykurlah.:)

    BalasPadam
  36. Alhamdulillah,bukan senang nak mengaku kesilapankan,sekurang-kurangnya kamu dah luahkan pada alam maya ini..istiqomah lah dlm beribadat..moga2 Allah terima taubat kita..

    BalasPadam
  37. semua manusia pernah tergoda dgn helah syaitan..maka kita semua kne berusaha supaya tidak jatuh tersungkur lagi..

    BalasPadam
  38. bersyukur dgn apa adanya.
    tue smua nak uji kita.. Allah syg kan kita..;)

    BalasPadam
  39. JazakaAllahu Khairan Kathira... takpe, sakit sikit je tu...

    BalasPadam
  40. kuat beb,ak pun pernah excident jugak..ak rasa pernah komen cni dlu gtau..mmg bila dah sakit ni kita akan ingt balik salah2 kita,tp beb janji kita ada niat nk berubah dan perbaiki kesalahan kita sebelum ni...:)

    BalasPadam

Terima Kasih :D