+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Selasa, 27 September 2011

Ya Allah.. Jadikanlah aku Seorang yg Penyabar.

8:00:00 PG

Share it Please

Ibnu Mas’ud pernah berkata:
"Ketahuilah bahawa sabar, jika dilihat dalam masalah seseorang adalah ibarat kepala dari suatu tubuh. Jika kepalanya hilang maka keseluruhan tubuh itu akan musnah. Sama halnya, jika kesabaran hilang, maka seluruh masalah akan rosak..."

Itulah sabar.. memang.. memang ..aku rasa sangat marah sekarang ini..aku marahkan diri aku.. dan aku marahkan kawan2 aku.. eee..geram betul r rasa... bangang ke apa aku ni..? 
Sabar Fattah...sabar... sabar.... hanya itu yg mampu aku lakukan.. 
Sudah lama tak makan penumbuk orang agaknya..sebab tu jadi macam ni..
arghh... bodohnya aku...  bodoh sangat rasa...tolong kasi penumbuk sebijik..please.. bagi aku senyap..!!!
pasal benda kecil pun, aku rasa nk marah..eee..
cut off r.. Puhh...

p/s: aku tak puas hati r dgan member aku ni.. x hantaq assingment, nak salahkan aku tak bagi pinjam.. bodoh ke ape?

64 comments:

  1. isolated kejap..
    marah sgt ni, g amik wuduk dulu :)

    BalasPadam
  2. jgn marah2 dik..relax..SABAR..take a deep breath..bagi org mkn penumbuk xkn selesaikn masalah..kan bagus kalau boleh duduk dan b'bincang elok2 :)

    BalasPadam
  3. berapa das penumbok, nak?

    haha!

    BalasPadam
  4. salam;
    kalau anda marah maknanya anda normal..kalau ada boleh kawal marah dengan baik maknanya anda manusia sempurna.

    BalasPadam
  5. sabar dik... banyakkan beristighfar.. itulah yg sebaiknya.. marah kalau ditambah api mmg akan bertambah kemarahan... marah kalo disiram air insyaAllah segalanya akan menjadi baik..

    BalasPadam
  6. tarik nafas..lepas pelan2...bagi kurang sikit angin amarah tu..hehe.

    BalasPadam
  7. kadang aku pon rse nd yg sama hilang sabar tp sebaik aku jenis cpt sejuk
    mmg kene blaja kwl dri la

    BalasPadam
  8. nk...nk....nk..... nk tumbuk kau blh x ?? :P

    BalasPadam
  9. tarek napas.....embossss....tarikkkkk...embossss... =)

    BalasPadam
  10. kau duk diam2 sudah la weh...jgn nk ikut mrh sgt...pekakkan telinga butakn mata...dktkn diri dgn Allah ok?

    BalasPadam
  11. i shall not comment on this =)

    BalasPadam
  12. dikala mendapat musibah, ucaplahh inna lillahi wa inna ilaihi raji'un..dan beristighfarlah agar kesabaran kite semakin meninggi..insya allah, ALLAH SWT akan membantu hamba yg sllu mengingatiNya :)

    BalasPadam
  13. sebagai manusia kita memang perlu kesabaran, tapi kadang2 kesabaran kita ada batasnya, banyak2kan istigfar, InsyaAllah kita mampu menghadapi dan mengawal kemarahan

    BalasPadam
  14. Minum air kosong cepat.. Untuk sejukkan badan dulu...

    BalasPadam
  15. sabar bro, meh layan cter lawak kat blog aku. bukak kat sitemap :P

    BalasPadam
  16. sila bersabar:)hehe...buat dekkk je dengan rasa marah tuh^^

    BalasPadam
  17. penumbuk saya tak kuat, cubit buleh?

    BalasPadam
  18. waktu kejadian tu mesti marah membuak2 kan..kene tarik nafas & pull ourself together..InsyaAllah boleh~ =)

    BalasPadam
  19. jangan layan sangat marah tuh..sbr jela..
    then jangan layan sangat kwn biol cm gtu..xwt keje nk salahkan owg

    BalasPadam
  20. ofkos marah gak.....err,tapi yang termampu sabar jela kan....

    BalasPadam
  21. pinjam nak buat pe? nak tiru. isk2..memang patut marah pun. hehe. (jadi batu api plak).

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  22. jangan kawan dengan dia lagi , nak tiru ke ape? meh.. tumbuk aku.. biar marah kau redha..

    BalasPadam
  23. buukkkk~ hambek penumbuk ni seketul..

    alahai chillex la bro..cool..jangan nak marah2 sangat..marah itu api..api itu syaiton~ hihi

    BalasPadam
  24. Ketika kita marah... mcam-mcam kita nak buat..

    Apa bila kita kenang kembali... Lawak pun ada..

    Tak percaya.. cuba teringat masa ko marah yang lima - enam tahun dulu...

    Fikir balik tentang tu... dah tak marah pun..

    BalasPadam
  25. kalau sakit hati...tido ja~~~

    pedulikan kawan camtu...

    BalasPadam
  26. errrrrrrrrr
    tu kwn yg pelik
    aiyooo
    dh2..tamo memarh ye
    sbr taw
    biaq pi ke dieee...

    BalasPadam
  27. sabar separuh daripada iman :)

    BalasPadam
  28. sekali sekala 'basuh' aje member macam tu..

    BalasPadam
  29. tarik nafas panjang-panjang, dan tak payah hembus.
    terus tidor.
    marah sb mngantuk tu. ehek! =D

    BalasPadam
  30. sabar n kawal diri..
    #kalau ditempat aku,dah lama bagi kaki..huuu

    BalasPadam
  31. Fatah seorang yg penyabar..kan..kan...

    BalasPadam
  32. hmm menarik!!! sabar itu separuh dari iman

    BalasPadam
  33. benda cam ni tak berbaloi kita layan... buat tatau je... boleh ke?

    BalasPadam
  34. sabar.. :) sabar tu kan separuh dr iman.. :) org yg bjaya mengawal marahnya tuh org yg hebat bha! ;)

    BalasPadam
  35. soba la..mu kan gbudok bejughuh doh lenim

    BalasPadam
  36. Sabarrrrr....

    rakan memang pelbagai
    nanti kamu akan jumpa pula rakan yg sama kumpulan assignmt... tidak buat kerja tapi letak nama sahaja...

    BalasPadam
  37. ish2..xpatot2, biler dye dpt markh lebih kite lagi terlebih bengang..da lar kje nk seng jer, copy paste..uhuk..

    p/s : mblas knjungan n folo~ :)

    BalasPadam
  38. sabar2 bro...

    huuhh..yg mmber ko tu pon satu...senang hidup nampak..copy paste je..errkk..

    BalasPadam
  39. Dop jadi cikgu betul lagi..tgh praktikal..abes blaja kat ipg bule 11 ni~ ^^

    BalasPadam
  40. Eh, lupo plop nak jwb soale..dekat sk wangsa maju~ =)

    BalasPadam
  41. nah amek..dush2...

    bg kwn ko jgk..sdp2 je nk tiru esaimen..manyak huduh??

    dush2..lagi..

    BalasPadam
  42. nak tembak bleh tak..pon..huhu
    sabar la..tp mmg begang la klu kwan cmtu...mmg perkara kcik tp angin 1 bdn la klu org cmtu...

    bersabarlah dengan luar biasa...:)

    BalasPadam
  43. hehe. benda kecik kadang2 memang boleh buat bengang jugak tu. apa pun sabar tu penting. tak baik marah2. hehe :)

    BalasPadam
  44. Sabar itu separuh dari iman :)
    Sabar mendidik kita menjadi seorang yg beriman .bersabar dan bertabahlah :)

    BalasPadam
  45. nak suruh org sabar memang senang tp nak sabarkan diri sendiri aduhai...kena la buat2 sabar kdg2 huhu

    BalasPadam
  46. nabi pernah berpesan klau kita marah amik wuduk ataupun terus duduk :)

    BalasPadam
  47. @gedek : mai r.. 5 das dah cukup uncle

    BalasPadam
  48. Tima kasih sahabat semua 4 the support ni.. hehe..
    blogging is the best way to release the stress

    BalasPadam
  49. kejap aku cari tukul nak pukul kau ! tak syokla kalau tumbuk je ! haha . just kidding okey ?

    sabar je la , Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar . ;D

    BalasPadam
  50. wuuuuu.. sabar sabar. lain kali cakap dengan dia, "assignment kau, kau la buat sendiri" haha :D

    BalasPadam
  51. kita mmg tgh nk sangat ada org hantar sabar kat kita yer.. hihi..

    marilah kta bersabar.. :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D