+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Khamis, 29 September 2011

Spontaneous Thursday | Adat Berkawan.. Biase la tu..

8:22:00 PG

Share it Please
Aku rasa tenang bila lihat gambaq ni
"Masa SENANG kawan ada r, bila aku SUSAH, tak pandang pun.."

p/s: Sekarang, sendirian adalah lebih baik...

72 comments:

  1. teringat kt umah kampung kt kelantan..isk rindunyeee..

    BalasPadam
  2. ada pepatah mengatakan kawan biar beribu tapi nak cari kawan sejati mgkn 1/10 kot..huhu.

    BalasPadam
  3. kawan mcm tu patot di rejam je :D

    BalasPadam
  4. kawan kna ada dalam hidup... tapi kalau xda kawan pun kena boleh hidup gak =p

    BalasPadam
  5. gambar tu setenang jiwa insan yang ada di situ

    kekadang, bersendiri lebih baik

    BalasPadam
  6. kalau macam tu memang tak patut dipanggil kawan..

    sepatutnya kawan tu sentiasa ada masa kita senang atau susah..ni tak..bila senang baru cari kita..bila da susah...memang tak ambil tahu da...

    BalasPadam
  7. assalamualakum zul...singgah dari blog azat....

    pengertian kawan tu mesti kita dalami dahulu...apa makna kawan dalam sudut hati kita....

    BalasPadam
  8. sendirian pun x berapa elok juga.. mcm mana pun kena ada kwn dan teman.. cuma kita kenalah pilih kawan dan dlm berkawan kena juga berhati2...

    BalasPadam
  9. kawan ko yang bermasalah ke atau ko yang bermasalah ni?????

    BalasPadam
  10. wah...bestnye berada di kampung halaman.... tenang...

    BalasPadam
  11. nasib baik bestfriend aku adalah parents aku.. :)

    BalasPadam
  12. adab berkawan mcm tulah
    xpe fatah, ko masih ada aku

    hehe

    BalasPadam
  13. lebih baik ber2 dari seorangan

    BalasPadam
  14. kawan ketawa memg ramai... kawan menangis susah nak cari

    BalasPadam
  15. kawan memang senang nak cari...tapi 'sahabat' amat bernilai dah susah untuk dicari..

    BalasPadam
  16. memang susah nak cari kawan betul2 yang susah dan senang bersama... tapi bila dah ada orang tu wujud di hidup kita,hargai la kehadirannya...

    BalasPadam
  17. kwn yg sentiasa bersama tika susah & senang..ibarat satu dlm seribu~

    BalasPadam
  18. salam zul...mmg susah nak dpt seorang kawan yg benar2 sejati skg ni kan....
    biarlah kita lalui hari2 ini seperti biasa dan Allah juga la yg sentiasa menjadi kawan sejati kita di waktu kita senang n susah...:)

    BalasPadam
  19. tu la kan ..kwn menangis sukar di cari .

    Boleh tahan jugak Kia ni .http://gilamodified.blogspot.com/2011/09/kia-optima-with-scissors-door.html

    BalasPadam
  20. takpelah..biar org buat kita..jangan orang buat kita..hukhuk..sabar..

    BalasPadam
  21. biasala bro,kwn sejati ssh nk cr

    tp jgn igt sendrian tu best..kadang2 je best
    cuba lg cr kwn lain
    mcm aku..pencarian mencari kwn sejati blom berakhir :P

    BalasPadam
  22. payahnye la nk cri kwn sejatiii aihhhh

    BalasPadam
  23. kawan biar ramai,tak kawan dgn seorang,kawan yg lain kan ada..

    BalasPadam
  24. bile tgk gmbr tuu, teringt abah kaklimah..lebey kurang same ^_^

    BalasPadam
  25. betul r tu..:)

    Nad nak says thanks kat zul.dan nad dah wat entry untuk zul..baca tau..

    Bloglist Penghargaan Buat Anda ツ

    BalasPadam
  26. biasalah tu..time senang ramai jelah yang dekat..kalau susah sikit jek..sme cabut..

    BalasPadam
  27. nk cari kawan mmg sng..yg sshnya nk cr sahabat...so hargaila sahabat kita dgn sebaik mungkin..

    BalasPadam
  28. kawan sama susah memang payah nak cari bro...ak dah pernah rasa,memang sakit sgt...ada sorg dua jer kwn yg btol2 ada dgn ak masa ak eksiden dlu,yg lain xdop pn...time tu baru kenal siapa kwn yg sbenarnya...

    BalasPadam
  29. takpe la lepas ni aku akan pndang kam0 masa kam0 susah~

    jgn dok sendiri kalau bley pegi shopping mall yang ade ramai owang tu n kemudian buat aktiviti pekik pekik~

    sure lega~

    BalasPadam
  30. kawan menanges susah nak cari..kawan suka2 berlambak tepi jalan

    BalasPadam
  31. ada la ni... takpe2.. akak setia kat sini;)

    BalasPadam
  32. payah kan nak cari kawan yg sanggup susah sama2~~

    ada doodle,meh cni...^^

    http://cello191.blogspot.com/2011/09/another-doodle-gift.html

    BalasPadam
  33. sianya..ramai kawan semasa kita ketawa,tapi susah nak cari kawan semasa kita sedang menangis !!..hu2x..

    BalasPadam
  34. teringat kat kampung bila tgok gmbr tu...

    erm, mcm tu la adat bkwn..xsemua yg akan bsama dgn kita saat susah dan senang...

    BalasPadam
  35. kita kena ubah sendiri adat tu kalau kita tak suka kan. aku pun tak suka sgt kawan yg dtg masa senang je, masa susah hilang... :D

    BalasPadam
  36. adat lah kan tu..manusia2 sila lah sedar huhu

    BalasPadam
  37. sejuk hati bila lihat gambar kesederhanaan Tok Guru Nik Aziz.

    Sudah menjadi adat dan lumrah, seseorg hanya didekati kawan2nya ketika dia berada dalam keadaan senang.
    amat sukar utk menemui sahabat sejati seperti sahabat2 Nabi.

    BalasPadam
  38. Ko tgh susah ke bro? cer citer sket :)

    p.s : pehhh cantiknya suasana tu

    BalasPadam
  39. betul tu, susah nak cari kawan yang betul2 ikhlas sekarang ni,.. pakcik tu pembersih betul, nak naik tangga ada bekas air basuh kaki, nak masuk pintu ada bekas air, kat pangkin ada bekas air basuh...tabahje la ye pakcik ye...

    BalasPadam
  40. Assalamualaikum...

    Seburuk-buruknya saudara, adalah saudara yang menjaga kamu ketika kaya dan memutuskanmu ketika miskin.

    BalasPadam
  41. Sakit hati betul kalau dapat kwn macam tu.

    BalasPadam
  42. sabor jela zul...
    kau kwn ngn aq sorang jela...hehe

    BalasPadam
  43. nak cari kawan ketawa mmg ramai.. tp nk cri kawan yg boleh bersedih dgn kita tu susah sgt..


    ^^

    BalasPadam
  44. ingat mse kt matrik..ble skit kaki, mu suh tlong g koop..hehe
    kenangan lama

    BalasPadam
  45. gambar yg ada 1001 ekspresi..

    kita tak berseorangan.. Allah itu ada.. :) jangan berputus harap pada Dia..

    BalasPadam
  46. c0mel kambing kat lam gambar tu ;)

    BalasPadam
  47. dalam hidup kita memang perlukan kawan..oleh itu.kena berhati2 dlm berkawan..aku pun penah mengalami benda camnie..huhu..kena sabor dan ambik pengajaran la..

    BalasPadam
  48. takpe bro .. lu ada gua ..hehe

    BalasPadam
  49. nasib baik kawan aku merata-rata jadi tak kesah ahh sangat. susah jadi engko ni tak henseng macam aku hahahaaa

    BalasPadam
  50. sabar weyh..itu adalah lebih baik..baik dibalas dgn baik..waallahualam ;D

    BalasPadam
  51. nampak sgt ko pnh tlg kwn ko ble diorag ssh.. haha

    BalasPadam
  52. kawan lupa kawan..that's not so good..:O
    we should praktikkan perkara2 yg baik2 saja :)

    BalasPadam
  53. zana setuju ,. kalau zana dapat kawan macam tu ,. ta kata ap ,. bla teros ,.

    http://syazanasani.com

    BalasPadam
  54. kawan waktu senang memang ramai, itu tak dapat dinafikan...

    BalasPadam
  55. saya pon rasa tenang tgk gambar ni :)

    BalasPadam
  56. sbb tu kalo bab bkawan aku agak hati2 sikit.

    kawan yg baik tak kan tglkan kawan die dlm kesusahan

    BalasPadam
  57. sbb tu kalo bab bkawan aku agak hati2 sikit.

    kawan yg baik tak kan tglkan kawan die dlm kesusahan

    BalasPadam
  58. alahai sedihnya..jangan sedih2..:)

    BalasPadam
  59. Tuan Guru, pemimpin paling aku hormat.

    kawan baik memang susah nak cari beb. tapi kita kena nilai diri sebelum harap ada kawan baik. adakah kita ni sendiri seorang kawan yang ada waktu kawan kita susah dan senang?hehe

    selamat beramal. chill,family ada lagi :)

    BalasPadam
  60. memang susah nak cari kawan yang susah senang bersama..satu dalam seribu kot..

    BalasPadam

Terima Kasih :D