+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Sabtu, 10 September 2011

Cinta bukanlah kata-kata murah dituturkan dari mulut ke mulut

9:41:00 PTG

Share it Please

Terlalu lama rasanya aku tidak membicarakan soal cinta.. erm.. tapi malam ni, aku ingin mengunkap  bait-bait ayat.. tentang cinta.. haha..

Indah sunguh cinta aku rasa..
Indah hanya di mata..
Namun hati masih mencari..
Masih lagi dalam pencarian tentang Cinta kepada Nya..

Allah.. besar sungguh pengertian cinta Mu..
Dahsyat sungguh penangan Cinta Mu..
Semakin kuat aku mencari Cinta Mu,
Semakin berat aku rasa..

Lidah terangkap, mulut berkata,
Tapi hati, hati.. hati aku berkata ia penat..
Arghh.. Ini semua dugaan..
Dugaan hidup dalam mencari Redha Mu..

Aku takut dengan dosa aku..
Aku takut dengan masa silam ku..
Aku takut masa lalu menghantui aku..
Aku takut masa lalu menelan ku..

Entahlah.. aku tak tahu aku ni siapa.. aku masih mencari Identiti diri.. Aku rasa aku dah jumpa diri aku, tapi.. pelik.. aku rasa pelik sangat.. dari jahat kepada baik.. kekok.. haha.. aku kekok dengan diri aku..
bodohnya aku rasa.. Argghh.. biarkan.. lupakan semua itu.. aku adalah aku.. aku manusia.. aku lelaki.. aku masih ingat asal kejadian aku.. ya .. Aku Hamba Allah..

"Cinta bukanlah kata-kata  murah dan lumrah yg dituturkan dari mulut ke mulut tetapi Cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya."

37 comments:

  1. waahhh... bermadah helah... hehe

    BalasPadam
  2. sungguh indah :)
    cinta yg kekal kpada ilahi :)

    BalasPadam
  3. cinta umpama beskot. sedap dikunyah

    BalasPadam
  4. cinta adalah suatu kesempurnaan dlm hidup...

    http://haryanies.blogspot.com/2011/09/kau-ada-masalah-cinta-ke.html

    BalasPadam
  5. usah didengor ckp wadi tu. eh. hahaha

    BalasPadam
  6. kuraaaa




    nak kene bako cengkerang kau tu buat la. hahaha. jage lu

    BalasPadam
  7. Salam;
    betul cinta memang murah, semua org boleh memilikinya malah bukan hanya 1,2pun boleh 3,4,dan 5.Tapi nilai sebuah cinta sejati tak boleh dijual beli hanya 1 dlm sejuta.

    BalasPadam
  8. wahhhh....
    cinta kpd Allah ialah cnta y hakiki hehehe

    BalasPadam
  9. @Wadi : ko samseng.. haha..taiko ma.. haha..:P
    semua org salute Wadi cepat...

    BalasPadam
  10. pergh apabila fattah mengeluarkan seluruh idea.. aku x mampu berkata apa :P

    p/s : aku KKD kampung wai

    BalasPadam
  11. cinta tak mudah untuk diserap melalui kata kata tetapi perlu dihayati. :)

    BalasPadam
  12. cinta pada yang hakiki akn kekal selamanya . :)

    BalasPadam
  13. Cinta bukan boleh diungkap dgn kata-kata. Kita hanya boleh tunjukkan cinta kita dengan perbuatan...


    identiti sebenar kita adlh khalifah di muka bumi ini. Amar makruf, nahi mungkar... :D

    BalasPadam
  14. selamat malam zul..
    ewH!!
    adik kak pandai bermadah ya..
    terbaiklah..
    kak nie zero ttg cinta...
    hahhahah..
    percaya ??

    BalasPadam
  15. cinta yg suci mmg mahal harganya, xde jual kat pasar :D

    BalasPadam
  16. cinta abadi adalah cinta ilahi. :)

    BalasPadam
  17. huyohhh
    cinta itu aduh malunya.....
    cinta Ilahi yg pasti.

    BalasPadam
  18. minat, suka, rindu, marah, dendam, sayang, kasih, benci, cinta?cinta?
    pd manusia mcm2 kita luahkan, tapi cinta kpd allah?

    BalasPadam
  19. CINTA, tak semestinya perlu dilafazkan..tapi mesti dizahirkan...

    BalasPadam
  20. uik terima kasih sudi letakkan feed aku fattah

    BalasPadam
  21. hanya yg benar2 cinta Dia yg mampu meraa nikmat sebena cinta tu kan?

    BalasPadam
  22. cinta kepadaNya cinta yg paling indah. :)

    BalasPadam
  23. salam,

    Cinta adalah kekuatan
    Yang mampu mengubah
    Duri jadi mawar
    Mengubah cuka jadi anggur
    Mengubah sedih jadi riang
    Mengubah amarah jadi ramah
    Mengubah musibah jadi muhibbah
    Itulah cinta

    ~Ayatul Husna @ Ketika Cinta Bertabih~

    BalasPadam
  24. cinta berlebihan terhadap si dia takut mengundang derita di kemudian hari =,="

    BalasPadam
  25. ak pn sedang mncari cinta..tp belum ketemu.. :(

    BalasPadam
  26. Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
    Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

    http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

    BalasPadam
  27. i like ur post..cinta yg benar2 sejati mmg sukar dicari.yg pasti jika kita lebihkan cinta kita kepada yang Maha Esa Dia akan menemukan kta dengan cintaNya...

    BalasPadam
  28. cinta wujud macam politik wujud, walaupun kita cuba menjauhi atau menafikan

    BalasPadam
  29. cinta memang murah untuk diperolehi tapi mahal untuk mengekalkanya sehingga nafas terakhir..tak ramai yang berjaya memiliki cinta yang bernilai ini...

    BalasPadam
  30. cinta manusia memang mudah, apa saja halangan kita tak putus asa, tapi kenapa kalau cinta Ilahi, sedikit dugaan kita rebah?

    Semakin kuat aku mencari Cinta Mu,
    Semakin berat aku rasa..InsyaAllah akan terus mencari

    BalasPadam
  31. cinta yang paling agung adalah cinta kepada Ilahi...

    BalasPadam
  32. terima kasih zul...

    http://sun3tpini.blogspot.com/2011/09/my-top-25-commentators.html

    BalasPadam
  33. mmg bermadah ni.. ayt mantap tu.. :)
    suka!

    BalasPadam
  34. betul tu Fattah. cinta tu anugerah yang sangat suci daripada Allah. setuju dengan entry ni.

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  35. dr cinta dh kembali...^^

    Allah lebih kenal diri kita berbanding diri kita sendiri~~

    BalasPadam
  36. sungguh mendalam kata-kata tu zul.akk suka (",) mencari cinta Illahi xkn pernah luput ditelan waktu.teruskan berusaha.pasti akn bertemu akhirnya.insyaAllah :)

    BalasPadam
  37. alah zul dah lama tak kluar entri pasal cinta km yg dah lama jenguk nie rasanyer pasai cinta ler yg paling banyak..hahaha...cepat2 ler cari gf no :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D