+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Rabu, 24 Ogos 2011

Tak Baik Membazir woo.. Apa pun, tak boleh..!!!

5:05:00 PTG

Share it Please

Tahukah anda..?

"Ikan-ikan di laut akan beristighfar untuk orang yang berpuasa sehingga mereka berbuka,


tapi kita hanya mampu beristigfar melihat orang berbuka puasa membazir ikan ikan bakar di meja meja."


Tak baik membazir woo.. kecian kat ikan dan makanan tu.. Kalau dah tahu, x boleh nk makan banyak.. ambik jela, sikit-sikit.. ni tak nak jugak sekali hadap.. Apa pun tak boleh..!!!

15 comments:

  1. aku makan 1 lauk jah buko poso.. tp nampak sedap jah dalam gambar tu

    BalasPadam
  2. kueh x de ke?
    agagaga

    makan sket jerrrr
    hee

    BalasPadam
  3. nafsu makan sebelum nak bbuka puasa tu memang tinggi...tp bila dah bbuka dgn minum air jer, dah rasa kenyang...makanan pn da xlalu nak habiskan..

    BalasPadam
  4. susah bila ade nafsu makan yg terlebih weyh..aku blum lagi lah nk mmbazir..takat nih makan sume habeh..:D

    BalasPadam
  5. bln pose ke x..akak mkn sama je...xde beza pn...kalau ms kck2 dulu, mmg la suka membazir...ish3..insaf2...

    BalasPadam
  6. gambar kat atas tu...sapa makan..

    BalasPadam
  7. nafsu puase mmg teruk dr hari2 biase

    BalasPadam
  8. nafsu yang lebih, nak makan bukannya banyak mana pun.

    BalasPadam
  9. ni kalau jumpe pengacara lau kana bainana abes kene brainwash :D

    BalasPadam
  10. bila tengah puasa, tengok makanan ape pon sedap. tu yg amek makanan sampai tak habis tu. ^^

    BalasPadam
  11. Dang~ kalo x habis ikan bakar tu, jemput2lah kucing2 untuk makan semeja.. baru la namanya x membazir rezeki

    BalasPadam
  12. perghh...banyaknya makanan...

    BalasPadam
  13. abis klu orang tu kasi orang ni kasi camne? takkan nak tolak. rezki jangan d tolak.camne tu ustaz zul :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D