+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Sabtu, 13 Ogos 2011

Jawapan kepada Teka - Teki Semalam..

12:33:00 PTG

Share it Please

Salam.. aku nk bagi r jawapan untuk teka teki aku semalam..nk tengok di sini ...Apala, tak ada sorang pun yang dapat jawap dengan betul.. Erghh.. .. teka-teki ini, korang kena jawap guna iman korang, bukan guna kepala otak korang.. Kalau baik iman dan amalan kita.. mesti kita dapat jawap r.. ..hehe..

Sekali lagi aku ulang... teka tekinya berbunyi begini..:

Apakah ia?
Setiap orang ada,
Kadang-kadang panjang,
Kadang-kadang pendek,
Kadang-kadang basah,
Kadang-kadang kering....?

Ramai yg otak sayur r.. fikir ini kata2 blue punya.. huhu..otak kotor betul.. haha..
Jawapan teka teki ini ialah.. DOA...

Bait-bait doa yg kita selalu panjatkan kepada Ilahi.. setiap kali selepas solat.. 
ketika kita sibuk selalu sahaja..kita ringkaskan doa kita.. lalu berlalu pergi..
ketika kita berada dalam jemaah.. barulah doa kita dipanjangkan...
ketika kita berada dalam masalah.. kita selalu memohon kepada Nya..sambil digelami titisan air mata..
ketika kita sudah bosan dalam beribadah.. doa kita tiada lagi penghayatan di dalamnya..

Inilah yg ingin aku sampaikan..Aku mohon maaf la..jikalau korang semua tidak mengerti dengan teka teki aku ini.. sama-samalah kita terus berdoa.. berdoa kepada Allah dengan penuh penghayatan...

10 comments:

  1. lorh
    xsmpt nak jwb...soalan teka teki pon bru bce nie.hehe
    tp jwpn memg diluar fikrn
    terbaekk :D

    p/s: spe yg fikr jwpn die blue2 tuk da sah.haahhaa :P

    BalasPadam
  2. alhamdulillah...haha...menarik la teka teki ni..DOA tu ^^

    btw..plish like pic ni jap..plisshh..ade pantun skali..teka teki x terer..hihi..time kasih sgt5 ya ^^

    http://aliaapunyabelog.blogspot.com/2011/08/saya-suka-hari-rayaa.html

    BalasPadam
  3. owh..penat pikir jwpan die semalam..=.="

    BalasPadam
  4. haha..itu la...aku ni budak baik la..

    BalasPadam
  5. ermm memeng best lahh teka-teki nie :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D