+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Ahad, 7 Ogos 2011

Jangan Mengharapkan Balasan

2:31:00 PTG

Share it Please

Seperti kebiasaannya.. tidak manis jika blog ini, tidak dipostkan entry tentang cinta.. Setelah lama aku membisu menyebut tentang Cinta, Hari ini, aku ingin menujukan ayat ini pada seseorang.. Mungkin beliau sedang membaca entry ini.. aku harap korang faham r..

"Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan"

Bukan niat aku, nk bermadah puisi di sini.. cuma sekadar nasihat kepada korang semua.. Kasih Sayang..? Korang semua tahu tak apa itu Kasih Sayang? Aku rasa korang tahu menyebutnya, tapi tidak tahu untuk menghayatinya.. Arghh..Aku tahula, ini pengalaman aku.. korang tak payah la, nk tipu..

Mungkin, kita sayang sangat pada seseorang...tapi, perlu ke, kita perlu mendapatkannya..perlu ke, kita bersamanya..? Maafla, aku bukan macam tu.. aku bukan Fattah yg dulu.. 
aku sudah tahu apaitu Kasih Sayang ..

Aku menyayangi seseorang.. tapi, aku tak mahu hidup besamanya, kerana, seseorang itu belum tentu bahagia hidup besama aku....

Itu la.. sekadar pesanan.. sekarang kita cuma besahabat.. kerana hati aku sudah tertutup.. aku tidak mahu bermain cinta.. Sudah la.. aku sudah penat dengan Cinta.. aku cuma mahu kan rasa dalam Persahabatan..

Ok.. no more war.. peace yo..

6 comments:

  1. yeah..jangan bermain dengan cinta.

    BalasPadam
  2. yup. cinta bukan bermakna memiliki org yang dicintai.

    jodoh itu suratan takdir. kadang2, kita kena belajar juga untuk menerima kehadiran org lain utk memanjangkan kasih sayang itu. dalam erti kata lain, adalah lebih baik kita meenerima org yg mnyintai kita kerna mereka adalah lebih baik drpd org yg kita cintai.

    smoga cinta yg diperoleh akn mendekatkn diri kita kepada Sang Pencipta cinta..agar ia akan sentiasa kekal. insyaAllah. :)

    BalasPadam
  3. salam...

    alif pernah menyayangi seseorang tanpa dia mengetahui betapi alif sgt menyayanginya...dan akhirnya dia hilang begitu saja...

    itulah cinta terakhir alif stakat ni...huhuhu...

    BalasPadam
  4. cintai Allah.. byk untung Nya.. :)

    BalasPadam
  5. kalau dah jodoh takkan kemana.. belajar menerima hakikat dan melepaskan.
    ..cintai ia dgn cara yg paling sunyi..
    ceewah... :p

    BalasPadam
  6. wah sangat cinta....igt entri utk kami tadi...wakakakak...

    BalasPadam

Terima Kasih :D