+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Jumaat, 26 Ogos 2011

Hari ini kita bersolat berlangitkan kipas syiling.. hari esok?

7:16:00 PTG

Share it Please

Lambat lagi ke nak berbuka ni..? " Fuhh.. ayat ini seringkali aku dngar dan selalu di ucapkan oleh member aku..
Apala..  sabar r, tak kan la dgan ujian sekecil ini pun dah menggelabah.. Sabar erk.. ada beberapa minit je lagi..
huhu...lalala.. lala...la..

Cuba korang renung2 renungkan ayat ini :

"Hari ini kita bersolat berlangitkan kipas syiling, dan berdiri di atas karpet yang lembut lagi tebal, serta masjid yang sungguh indah saujana mata, di sebalik semua nikmat berugama ini, tidak terhintung banyaknya telah mengalir akan air mata dan darah para kekasih Allah…"


ayat ni aku ambik disini ..  Ketika aku membca satu entry pasal pejuangan para sahabat-sahabat dahulu.. Aku mengalir air mata.. Fuhh.. air mata yg ego ini akhirnya keluar jugak.. kerana terlalu seksa ujian yg di lalui oleh Nabi sendiri dan para Sahabat untuk menegakkan ISLAM..

Adakah kita berfikir..dan ingat tentang kesusahan dan kepayahan mereka semua dalam menegakkan agama Islam.. Sehinggalah kita dapat berdiri di tempat kita sekarang ini..

Kalau korang nak baca lebih lanjut sila ke sini.. tak salah pun, seringkali kita baca kisah para rasul..sambil menitiskan air mata... Huwaaa.. tak payah nk malu la.. malu pada Allah je..

p/s : entry promote diri tadi.. aku suka2  je.... korang je yg lebih-lebih.. huhu...:p

9 comments:

  1. hurm... bila kita benar2 menghayati perjuangan itu... memang air mata keinsafan itu akan mengalir... begitu hebat mereka berjuang untuk agama islam hingga sekarang kita mudah untuk beribadah dimana sahaja.. tapi kita pula harus berjuang dengan nafsu dan kemalasan.. hurm...

    BalasPadam
  2. nanes3.fine.ak manusie brtuah. ^^ syukurillah

    BalasPadam
  3. manusia skrg patut bersyukur kerana disbbkan p'juangan Rasulullah dan shbt2 baginda la kita bleh hidup senang lenang. tapi tu pun ada yg tak bersyukur, walhal dh mcm2 tanda Allah tunjuk. hailoohh

    BalasPadam
  4. kita skrg senang byak sgt
    tp tak reti nak apreciate
    baca Quran pun sahabat2 dah tolong letak baris dan titik
    tu pun berat mulut lagi nk bc

    BalasPadam
  5. bagus entry ni.. mengingatkan kita kepada susah payah umat lebih awal dari zaman kita..

    Perjuangan harus diteruskan

    BalasPadam
  6. mata yg menangis takutkan Allah itu tak disentuh api neraka..^^

    BalasPadam
  7. thanx untuk peringatan ni bro..

    BalasPadam
  8. Dulu selalu follow rancangan Kisah Anbiya', kat situ ade banyak cite pasal kehidupan Rasul n Nabi. Rindu nye nak tengok rancangan tu lagi, banyak ilmu agama yg menarik :')

    BalasPadam
  9. buka mata kita. kadang2 kita terleka sbb terlalu selesa. perlu diingatkan.

    jemput ke blog saya ye?

    MOHD NASER.com

    BalasPadam

Terima Kasih :D