+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 15 Ogos 2011

Allah Tunggu aku...Kita Jumpa Malam ni...

10:28:00 PTG

Share it Please

Nabi bersabda :
"Sekiranya air mata mengalir di mana-mana wajah kerana takutkan Allah, walaupun sebesar kepala lalat sekalipun, maka Allah akan mengharamkan wajah itu dari terkena api neraka”

Allah..!!! sungguh besar kekuasaan Engkau.. Sungguh besar cinta Allah kepada Hambanya.. 
Tuhan hanya nak korang takut pada Dia je.. tak boleh ke, korang buat..? tak salah bro..nk menangis menitiskan air mata... ko tak sayur la.. tak payah r duk bajet cool.. yg hangpa duk kata, hangpa duk bangga.. hangpa tak pernah mnangis, tu apasal..? Biar r apa org nk kata..kita mengangis kerana takut pada Allah la bro..

Ni aku nk habaq kat hangpa semua --ceh semenjak duk di perlis ni, dah pandai cakap utara na--
 
Pada zaman nabi dan sahabat..., jika korang baca kitab la, sejarah mereka.., kalah cerita hindustan babe.., sebab dalam banyak2 babak.., mereka banyak menangis kerana takutkan Allah.., usahkan budak kecik yang menangis kerana takutkan Allah..., bapak budakpun menangis..., dan Nabi selalu menagis secara live...,
Abu bakar pun banyak menangis..., Umar yang ganas pun banyak menangis waktu jadi raja..., malam malam lintas rumah mereka akan terdengar tangisan...., cakap sikit dengan mereka bab ugama..., mereka akan menangis..., dalam solat terdengar tangisan di sana sini..., dalam doa mereka menangis.. janggut basah boleh di lihat di sini sana, dan kadang kadang malaikatpun menangis bersama mereka....

Tapi zaman sekarang, dalam majlis ugama, nak cari yang menangis cukup payah, yang banyak ketawa adalah!, nad'uzubillah... Cuba r korang tengok keadaan sekeliling korang..ada yg menangis tak..? --budak kecik tu tak payah kira r, sebab dia nk susu je--

Haha..--kan ketawa tu-- aku la ni.., aku ketawa sebab korang semua ni lawak r.. nk menangis time ada kematian jew..jumpa orang excident.. dan kalau yg popuan, kena gigit di pacat pun, boleh menangis.. haha..
Apa la..  Lantak korang la.. Aku malas nk cite panjang2 bab ni..korang bukannya baca pun kan?
So..korang pikir r sendiri.. pernah tak korang menangis kerana takutkan Allah..??

p/s : sudah lama aku tak menangis.. huwaaa... malam ni, aku nk menangis puas2..nk mengadu dgan Allah.. 
Tunggu aku ya Allah..kita jumpa malam ni ...pukul 12 tengah malam.. haha..

5 comments:

  1. tak slh pun org2 laki ni nangis n lebih mengagumkn kalau dieorg nangis kerna Dia...:)

    BalasPadam
  2. kire 2 lg macho, menangis krn Allah..:)
    Tp ingat,jgn cari Allah ble ssh je,time br nk menangis, kalo blh stiap hari, sbb tiap2 hari kte blum pst sume yg kte wt 2 xbrdosa..btul x...(^_^)

    BalasPadam
  3. kalau nk nangis keranaNYA, biarlah antara DIA dan kita saja yg tahu :)

    BalasPadam
  4. Setuju dengan komen-komen di atas. Tak salah menangis kerana Allah S.W.T, jangan cuma menangis sewaktu susah, dan biarlah tangisan itu menjadi rahsia agar mendapat balasan syurga :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D