+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 20 Jun 2011

Salahkah Lelaki tengok buah dada wanita?

9:20:00 PG

Share it Please
 
Cuba bayangkan. Ada satu lelaki ni,(bajet diri sendiri r) dia duduk dalam bas sebelah seorang perempuan bertudung. Perempuan ni cantik wouw... Dia pakai baju lengan panjang, warna pink plak tu.. dan tutup aurat tapi sayang baju dia ketat, bergetah la plak... Walau pun bertudung tapi sayang tudung dia tak tutup dada. Oleh sebab baju dia tu ketat, maka tersembul la dua bentuk yang menonjol di dada perempuan itu, huhu
bak kata org laki..gunung daik bercabang dua..

Si lelaki ini, masa first dia duduk di sebelah perempuan tu dia still dapat control lagi. Tapi bila dia ternampak dada perempuan yang montok itu secara tidak sengaja, bayangan dada perempuan itu terus melekat di dalam kepala. Lelaki tu berusaha menundukkan kepalanya supaya dia tidak ternampak lagi dada perempuan itu, tapi sayang bayangan itu telah menjelma di dalam kepala...haha.. yg ni .memang benar la..

Lelaki tu tutup matanya, tapi syaitan masih lagi buat dajal dalam fikirannya. Syaitan cakap dekat lelaki tu. "Kau bayangkan kalau dada perempuan yang kau nampak dalam fikiran kau ni dah besar, macam mana pulak kalau kau tengok real kan?" Puas lelaki itu melawan godaan syaitan. Tapi nafsu datang membantu syaitan tu. Akhirnya lelaki tu tumpas.

Lelaki tu buka mata dia, dan dia toleh ke arah perempuan tu sekejap. Perempuan tu tak sedar dia diperhatikan, lalu lelaki tu pun tengok la ke arah dada perempuan yang montok itu puas-puas. Tiba-tiba, perempuan tu pusing ke arah lelaki itu dan ternampak yang renungannya lain macam je. Bila dia nampak arah pandangan lelaki tu, perempuan tersebut terus marah.

"Bodoh! Lelaki gatal! Mata keranjang!" Perempuan itu menyumpah-nyumpah lelaki tersebut. Kesian, lelaki itu dipersalahkan. Perempuan sering marah bila ada lelaki memandang mereka dengan muka yang bernafsu seperti seorang perogol yang tengah menunggu mangsanya. Kononnya lelaki semuanya bernafsu buaya. Tapi perempuan tak pernah fikir ke apa sebabnya lelaki jadi macam tu?

Pernah tak lelaki jadi begitu bernafsu apabila melihat seorang perempuan yang memakai tudung yang besar dan menutup dada mereka? Pernah tak lelaki bernafsu melihat perempuan yang baju mereka agak longgar seperti jubah? Okey, yang itu jawab sendiri. Now, aku nak korang bayangkan situasi ni pulak.

Ada seorang lelaki, di sebelah dia ada seorang perempuan yang bertudung agak besar dan seorang lagi perempuan bertudung tetapi masih nampak dadanya. Kedua-dua perempuan tersebut sangat cantik. Adalah menjadi fitrah seorang lelaki memuji perempuan yang cantik wajahnya. Tetapi apabila lelaki itu terlihat bentuk buah dada milik perempuan yang bertudung tapi masih nampak dada tu, nafsunya naik dengan mendadak.

You see the difference? This is reality. Ramai aku tengok perempuan zaman sekarang pakai tudung macam tu. Bukan aku nak kondem perempuan-perempuan tu semua. Tapi aku nak minta satu je. Please, for the sake of other men out there. Pakai la tudung yang besar sikit. At least, tutup dada pun kira okey la. Aku bercakap berdasarkan pengalaman aku sendiri. Aku sendiri kalau dah ternampak buah dada perempuan yang montok, terus terang aku cakap aku memang akan terbayang gila-gila punya.

Aku tau, lelaki patut menundukkan pandangan mereka dan mengelak daripada melihat benda-benda yang tak elok seperti yang telah termaktub dalam surah An-Nuur ayat 30 ni:

Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka MENAHAN PANDANGANNYA, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat."

Tetapi, tanggungjawab itu bukan ke atas lelaki saja. Perempuan jugak mempunyai tanggungjawab mereka seperti yang tertulis dalam surah An-Nuur ayat 31 ni:

Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka MENUTUPKAN KAIN KUDUNG KE DADANYA, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung."

You see that? Maafkan aku sekiranya bahasa yang aku gunakan di sini agak kasar sedikit. Mungkin ada perempuan yang terguris hati bila aku tulis pasal benda ni. Tapi aku buat ni untuk kebaikan bersama jugak. Jangan salahkan lelaki saja bila mereka melihat perempuan ini seperti satu simbol seks. Memang lelaki nampak bersalah, tapi kalau puncanya jugak disebabkan oleh perempuan, maka kedua-dua pihak adalah bersalah.

Aku harap, selepas ini perempuan-perempuan yang di luar sana especially yang pakai tudung kecik dan masih menampakkan dada tu, silalah berubah. Apa salahnya memakai tudung yang besar kan? Kalau korang rasa sukar untuk berubah, cuba tanya soalan ni dekat diri sendiri. Adakah korang sanggup bila lelaki selalu melihat buah dada korang dan menganggap korang sebagai simbol seks atau pun korang lebih memilih untuk memakai tudung yang besar dan lelaki melihat korang dengan penuh kehormatan...

~~~renung-renungkan wahai wanita di luar sana..jgn jadikan fesyen zaman sekarang sehingga maruah anda sendiri yg tergadai..
just utk perkongsian pagi..

sumber: facebook.

27 comments:

  1. wonderful sharing. superb :)

    BalasPadam
  2. memang betul la.. sebab aku pernah alami benda nie.. sampai nak tersembul biji mata nie..
    huhu..maklumla..rezeki depan mata.

    BalasPadam
  3. oh..thanks for the reminder..

    BalasPadam
  4. memang ramai wanita sekrng mengtekan mereka tutup aurat tpi adkh menutupo aurat dengan sebtol2 yer.. fikir2..

    BalasPadam
  5. nice la bro!..

    ppuan yg sbnarnya brhati buaya..jln2 utk pikat nafsu laki..

    BalasPadam
  6. aku pun menyampah dgn isu mcam ni...nak tunjuk sgt..huh!

    BalasPadam
  7. nice ~
    tutp aurat tu biarlah sempurna tutupnya ..^^

    BalasPadam
  8. buah dada tunjuk kat suami uydah laaa

    BalasPadam
  9. nice one! :) agree more
    kdg2 kite llai
    tguran korg mc ni lah y wat kmi sdar
    pndgn sorg llaki walao kasar tp itulah kbnrn kn :)

    BalasPadam
  10. kawan Kancil pernah cakap kat Kancil...kalau perempuan kasi tunjuk dada dorang...apa lagi kita tengoklah...tak kan kucing nak tengok kan? dorang buat macam tu nak bagi tunjuk...
    tapi bila lelaki tengok, bukan main marah...kalau tidak mahu dilihat...tutup betul2...

    BalasPadam
  11. good info!! saya setujung dengan ulasan ni..hee tak boleh salahkan 1 pihak saja.. dua kena bertanggunjawab dalam soal ni..

    BalasPadam
  12. tutuplah aurat sebaik-bainya sebagaimana yang disyariatkan...

    BalasPadam
  13. tersembul biji mata?? hahaha

    BalasPadam
  14. Superb sharing...terbaik tuan rumah

    BalasPadam
  15. blogwalking.. so terjumpe entry ni...

    setuju 1,000,000%..!! hik hik hik.. syuzi pun sakit ati tgk pmpuan yg bertudung tapi baju ketat2.. tudung pendek..!! haiihhh

    BalasPadam
  16. pndangan yg sama..sbb aku pun lelaki...terbaik bro!!

    BalasPadam
  17. saya sangat setuju dengan maklumat kamu.

    BalasPadam
  18. kalau gurls sendiri yg tertengok gurl pn ase tak sopan inikn lak lelaki yg memandang kn :)

    BalasPadam
  19. wa tahap terjojol!..**TQ untuk yang rajin menutup aurat.wa insan yang lemah.hanya mampu melihat..:p

    BalasPadam
  20. AIN SETUJU..SETIAP PE YG BERLAKU TU, JGN SALU TUNDING JARI PADA SATU PIHAK JE, TAPI TENGOK PADA KEDUA DUANYA.

    "Ooo.macam ni rupanya lelaki...gurlish sekalian sila berhati hati!".

    BalasPadam
  21. Mcmana dgn lelaki yang memandang. Bukan kah dia harus memaling kan muka atau menunduk kan mata? We are already guilty by being a woman. Whatever we do we are to be blamed. Kita kena layan ego lelaki seumur hidup kita.

    BalasPadam

Terima Kasih :D