+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Khamis, 16 Jun 2011

Mata aku nak tercabut.. help..help.. help..!!!

12:26:00 PG

Share it Please
 

adoi... aku tak boleh tido r... mata rasa mengantuk.. tapi..tangan ni tetap juga masih gatal nak berblogging..
mata aku rasa nk tercabut dah ni.. tolong aku.. ... tiap2 hari tido lewat nie.... tak boleh jadi..
kena berubah ni.. 
kalau tidak makin hitam la.. kantung mata aku ni..

Haha.. apa nk kisah.. aku ada ubat nya la..
apa la.. korang semua tahu tak.. macam mana nak hilangkan hitam di bawah kantung mata aku ni?
haaa...
Petua yg aku tahu cikit jew.. dan jarang sekali aku amalkan.. lepas ni kena cuba r..
 Errr.. betul kew? org cakap ambik uncang teh yg lembab .. lepas tu letak di mata..
mengikut pengalaman aku.. ianya menjadi la jugak..
sebab apa yg aku tahu.. teh ini, mengandungi zat tanin yg mengurangkan radang dan bengkak..
Kafein yg ada dalam teh, juga boleh menghilangkan air dari kulit sehingga bengkak berkurang..

Haa.. satu lagi..yg ni, biasa aku buat.. ambik hirisan timun sejuk.. dan lekapkan di bahagian mata..
lakukan setiap malam sebelum tido.. dulu2 la.. aku selalu buat.. bila dah besar ni.. pakai pencuci muka je la..
malas dah nk buat benda2 manual mcam tu..
time terdesak boleh la..
huhu

1 comments:

  1. bahagikan masa dengan baik tu sangat penting. Jangan sampai terjejas kesihatan
    Life is short.. enjoy ok!!

    ~tips tu mmg betul :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D