+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Ahad, 26 Jun 2011

Anak Emak..Hinakah aku?

9:05:00 PG

Share it Please

ni baru anak emak..cute lagi masa ni..bila dah besar..muka pun jadi legend..
Sebelum tu..sapa sini ANAK EMAK? haha..kalau korang bukan anak emak? habis selama ni.., korang keluar ikut mana? takkan turun dari langit kot..Tp kenapa masih ramai yg tak mengaku yg dia tu anak emak?
Kalau jumpa dengan aku ni..org yg tak mengaku dia anak emak..aku bagi jew..sepukul..atas dahi tu..Ada ke patut...? dia tak mengaku yg dia tu anak emak dia.. ee..memang kena la..

Sat..sat..sebelum aku pergi lebih jauh.. korang tahu tak ANAK EMAK tu apa? LOL.. sory aku ingat aku ni anak emak aku..rupanya aku ni anak mek aku..(org klate biase r panggil mek intuk ibu)
haha...Aku anak emak..aku anak emak..haha.ok la...Anak Emak ni..sebenarnya..mengikut kamus dewan..la..ianya sebenarnya satu perumpamaan jew..yg bermaksud..anak manja ..itu jew...
Laaaa..aku fikir..anak emak ni..anak yg keluar dari rahim mak dia..rupanya bukan yg tu..

Euuuu..anak emak??.geli je..tak reti nak berkembang dan dewasa ea??..nampak??..itulah yang sering orang katakan. kalau orang tu duduk serumah dengan family atau berada dekat dengan family..mereka akan memberi gelaran ‘Anak Emak‘..hina dan salah sangat kew dapat gelaran seperti itu??..TIDAK !!!..
haha..Dah memang aku anak emak aku..nk buat macam mana..bila lagi nk duduk sekali dengan "mek" aku kan?..dia dah la..sudah tua..aku pun..jarang ada kat rumah ..time cuti ni la..nk berkepit denga mek aku tu..haha..jangan jeleous..

Aku pernah kena la...kalau member2 ajak keluar..tp aku tak keluar, mula la..diaorang buat keluar ayat tu..erm..memang panas r.. tp ....ada aku kisah?haha... tak pun..aku tak boleh keluar sebab..tak ada org laki kat rumah aku..kalau aku keluar..sapa la yg nk tolong mek aku ni...ada korang tolong..?

Perlu kew, kita nk panggil seseorang tu dengan gelaran anak emak? aku rasa tak perlu la..
TAPI...kalau jenis yg berkepit dengan emak dia 24 jam..nk berpisah pun tak boleh.. tu macam mana?
Erm..kalau jenis tu..ko bagi jew..penampaq..apa la..dah berbulu pun nk tidur bawah ketiak mak lagi..tak reti malu kew..? tak berbini samapi ketua la jawabnya..huhu..
Aku bukan jenis macam tu k..ada masanya dan ada batasnya kalau kita nk bermanja..kalau aku la..aku bermanja 3 kali sehari..selepas makan..hehe..(pham2 r)

Kalau korang nk tahu.. orang yang suka memberi gelaran ‘Anak Emak‘ kepada orang lain sebenarnye die tu kurang kasih sayang dari seorang emak....yup!! kenapa aku cakap macam tu..?..sebab die berasa cemburu dan teringin berada di sisi emak..haha

cubalah korang semua fikir?..dari manalah keluarnya korang dan lahirnya ada jika bukan daripada mak korang sendiri..kan??..cuba lah sama2 kita fikirkan dan buang sikap memperkecilkan orang lain dan jika ada orang cakap korang ‘anak emak’..korang jawab jew.. ‘AKU BANGGA JADI ANAK EMAK SEBAB AKU MEMANG ANAK MAK,KAU??‘..hahaha mesti terasa habis orang tu..

hehe..anyway...peace yo..

P/s : nak pergi bermanja dengan mek aku..korang tak boleh ikut..ni emak aku..korang dengan emak korang r..eee..tak malu..nk ikut..

8 comments:

  1. tak hina......baik apa....

    BalasPadam
  2. hehe aku pon anak emak gak. manja dengan mak :P

    BalasPadam
  3. xslah pun jdi anak mak...yg slah tu>>tak reti urus hal sndiri smpai mak yg urus tu yg slh

    (@_@)

    BalasPadam
  4. org yg cakap kat ko macam2 tu pon, anak emak jugak...
    hipokrit semata2 dia tuh...

    http://soapylife.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. kalau bukan anak mak,,,anak sape lg kan???^^

    BalasPadam
  6. ok je jd anak mak.. klu susah mak gak tmpt mngadu tmpt mintak tolong..

    BalasPadam
  7. bro n kawan2...
    jgn lupa tgk cerekarama ANAK EMAK malam nie, sabtu...
    pkul 10 malam...
    tv3..
    hahaha....
    sesuai ngan entry nice...
    nice one...:)

    BalasPadam

Terima Kasih :D