Ahad, 27 Oktober 2019

KEBAIKAN MEMELIHARA AYAM RATU DALAM KEHIDUPAN


7 Manfaat Memelihara Ayam Ratu @ Hiasan Dalam Kehidupan

Memelihara ayam menjadi salah satu hobi yang popular dalam masyarakat Malaysia amnya. Kebiasaanya hobi membela ayam ini terjadi secara turun menurun dari generasi lama ke generasi baru. Memelihara ayam ternyata mempunyai banyak manfaatnya kepada tuannya.

1. Kokokan ayam membuatkan kita tenang seperti terasa dalam suasana kampung.
- Membuatkan kita mudah untuk bangun subuh hari
- Bersemangat untuk melakukan kerja-kerja seharian.
- Melahirkan rasa yang tenang mengirup udara pagi sambil ditambah dengan kokokan ayam peliharaan.

2. Mendapat keuntungan yang tinggi
- Boleh menambah rezeki dengan menjual hasil seperti anak-anak ayam dan induk
- Jika burung makin merdu suara, makin mahal. bagi ayam, makin cantik ciri-cirinya, maka makin mahal.

3. Mengurangkan tekanan hidup
- Melihat ayam peliharaan dan mengosok ayam dapat memberikan kita rasa tenang dan rilek.
- Dapat menurunkan tekanan pemilik yang sibuk dengan urusan kerja seharian.
- Menurunkan tekanan darah dengan bermain dgn haiwan kesayangan.

4. Menjaga kesihatan mata
- Melihat ayam yang lincah dan cantik akan membantu menenangkan dan meningkatkan kesihatan mata.
- Menjadi terapi diri untuk menjamu mata dgn keindahan ciptaan Allah.

5. Mendapat pahala sedekah
- Dengan memberi makan kepada ayam peliharaan dan berlaku baik kepada haiwan.
- Islam dan agama lain mengajar penganutnya supaya kasih dan sayang kepada haiwan. Walaupun haiwan tidak punya akal, namun mereka masih mempunyai hati dan perasaan. Apabila kita memelihara haiwan peliharaan, secara tidak langsung, kita akan menyayangi mereka.

6. Beramal dengan hadis Nabi Muhammad SAW
- HR Abu Hurairah, Bahawa Nabi bersabda " Jika kamu sekelian mendengar suara kokok ayam, maka mohonlah kurnia dari Allah kerana sesungguhnya binatang tersebut telah melihat malaikat dan jika kamu mendengar ringkekan kaldai maka mohonlah perlindungan kepada Allah dari godaan syaitan kerana binatang tersebut telah melihat syaitan ( Muslim 4908)

-Makhruhnya memaki-maki ayam. Rasulullah S.A.W bersabda:
"Janganlah kamu semua memaki-maki ayam. Sebab sesungguhnya ayam yang jantan itu membangunkan kamu untuk solat'

7. Merapatkan hubungan silatrurahim antara peminat ayam
- Percakapan dengan minat yang sama akan menarik minat individu yang mempunyai minat yang sama.
- Merapatkan ukhwan antara peminat ayam dengan adanya pertandingan ayam hiasan @ ratu.

Berikut merupakan antara manfaat yang saya dapat dari aktiviti memelihara ayam ratu. Pembaca semua macam mana? Apa yang anda dapat bila membela ayam ratu @ hiasan?

Moga video ini bermanfaat kepada siapa yang berminat dengan memelihara ayam!!
--------------------------------------------------------------
Connect with Me 📲
--------------------------------------------------------------
☞ Instagram :
http://instagram.com/fattahfarm
☞ Email Work : zulfattah91@gmail.com
--------------------------------------------------------------
SUBSCRIBE TO MY CHANNEL :
--------------------------------------------------------------

#fattahfarm #info #ayamratu



Khamis, 24 Oktober 2019

Cara Mudah Menghilangkan Stress Dengan Urutan Di Brace Men Spa



Hidup ini adakalanya memang menyesakkan.

Bagi sesetangah orang, banyak masa dalam kehidupan ini mereka terpaksa berhadapan dengan tekanan.

Tekanan pula boleh datang dari banyak sebab seperti masalah kewangan, beban ditempat kerja, masalah kesihatan dan sebagainya.

Sepertinya, tiada apa yang boleh kita lakukan.

Bil yang perlu dibayar tidak akan berhenti datang setiap bulan. Akan sentiasa ada kepeluan yang mendesak dari keluarga dan kerjaya kita.

Kebanyakkan kita semua berhutang sejak dari mula bekerja lagi. Hutang belajar PTPTN perlu dilangsaikan setiap bulan, walhal gaji permulaan yang bekerja adalah masih kecil.

Belum ditambah lagi dengan kos sara hidup yang kian meningkat.

Bukankah ini memeningkan dan menimbulkan stress?

Kita Semua Mempunyai Cara Tersendiri Yang Kita Gemar Lakukan Untuk Mengurangkan Stress.

Perkara ini akan membuatkan minda kita dapat melupakan seketika segala kesukaran yang kita hadapi, membantu kita bertenang, dan memberi semula kekuatan untuk menghadapi tekanan (stress) itu.

InsyaaAllah, artikel ini saya akan kongsikan beberapa cara terbaik untuk menghilangkan stress:

1. Mengurangkan Stress dengan Bersenam.

Saya selalu berlari dan berjoging. Ia satu aktiviti kegemaran bagi saya.

Dengan berjoging, ia akan membantu mengurangkan stress saya dengan banyak cara.

Bukan sahaja melepaskan endorfin dan membantu melancarkan peredaran darah, malah memberi saya ruang untuk berfikir dan mencari ilham.

Selalunya saya meninggalkan rumah dengan kepala yang serabut, tetapi pulang semula ke rumah dengan penyelesaian kepada masalah saya sebelum itu.

Oleh itu amalkan bersenam, sekurang-kurangnya sekali dalam seminggu.

2. Mengurangkan Stress dengan Tidur.

Tidur yang cukup dan pada waktu yang tetap akan memainkan peranan yang penting dalam mengimbangi emosi kita dalam kehidupan sehari-hari.

Tidur yang cukup akan mengecas bateri (tenaga) kita sepenuhnya dan mengekalkan kestabilan emosi kita, menjadikan kita seorang yang optimis dan membuatkan kita segar selepas kita mendapat tidur yang cukup.

Saya mencadangkan anda supaya mengamalkan tidur seketika diwaktu siang. Take a nap. Dalam Islam, tidur ini juga dikenali sebagai tidur Qailullah.

Tidur ini tidak lama, hanya sekitar 15-30 minit sahaja.

Mengikut kajian, 1 minit Qailulah kualitinya bersamaan dengan 45 minit waktu tidur kita di waktu malam.


Jadi, cukup sekadar dapat 15 minit Qailulah, ia mampu mengembalikan banyak tenaga kepada badan kita.

Tidur sebentar diwaktu siang mampu mengelakkan kita daripada stress, keletihan dan burn out.

Ia seumpama system reboot, ia melepaskan tekanan dan menyediakan tubuh kita agar segar kembali.

Selain itu, tidur sebentar diwaktu siang akan meningkatkan produktiviti kita.

Kajian yang dilakukan oleh pengkaji dari Harvard University mendapati, tidur siang sebentar selama 30 minit, meningkatkan prestasi para pekerja, mengembalikan produktiviti mereka seperti waktu diawal pagi (permulaan kerja)


3. Eratkan hubungan dengan teman dan ahli keluarga


Mengurangkan stress dengan keluarga

Meluangkan masa dengan sahabat dan keluarga akan ‘mencairkan’ masalah.

Orang yang membawa kita kegembiraan mungkin tidak tahu tentang beban yang sedang kita tanggung bila kita hanya duduk dimeja dan bersandar merenung siling.

Kita juga mungkin terlupa mengenai mereka pada ketika ini. Ia selalu berlaku kepada saya.

Ketawa, bercerita, dan berkongsi duka lara kita akan membuatkan kita berasa lebih baik dan masalah kita akan lebih terkawal.

Jika kita masih mempunyai ibu dan ayah, lawatilah mereka.

Jika tidak mampu, telefon mereka bertanya khabar.

InsyaaAllah, tiada apa yang lebih menenangkan dan mampu meleraikan keserabutan dikepala melainkan suara mereka yang tercinta.

4. Mengurangkan Stress dengan Membaca Buku & Al-Quran

Saya pernah terbaca artikel di Wall Street Journal mengenai budaya membaca secara perlahan.

Ideanya adalah dengan membaca pada waktu tertentu boleh meningkatkan ketajaman minda kita, serta mengurangkan stress.

Jika anda seorang yang gemarkan buku seperti saya, fakta ini bukanlah sesuatu yang mengejutkan. Ia memang betul.

Tidak kira bahan bacaan itu bercetak diatas kertas mahupun dalam bentuk digital, dengan meluangkan masa setengah jam untuk membaca pada hari yang sibuk, ia mampu memberikan sedikit kelegaan.

Sebuah buku yang bagus dapat membuatkan saya menjadi diri sendiri, mengeluarkan pendapat saya, di dalam dunia yang serba sibuk ini.

Seolah-olah saya terlepas untuk buat seketikan waktu.


Di negara kita banyak penulis buku yang bagus seperti Hilal Asyraf, Dr. Tuah Iskandar, Ustaz Pahrol Juoi dan banyak lagi.

Apa yang penting, jika anda bukan seorang yang jenis membaca buku, mulakan sekarang. Ambil masa 30 minit untuk membaca.

Learning is not only entertaining, it’s also empowering — both of which are good for battling stress.

Mengurangkan Stress dengan Membaca Al-Quran

Mulakan hari kita dengan membaca Al-Quran. Sebaik-baiknya selepas solat subuh, pada waktu pagi sebelum memulakan kerja.

Al-Quran adalah mukjizat yang terbesar, InsyaaAllah dengan membacanya pasti mampu melunakkan hati dan memberi ketenangan kepada sesiapa yang membacanya.

Kita juga boleh mendengar bacaan ayat al-Quran di tempat kerja.

Dalam Islam, bukan membaca al-Quran saja yang menjadi ibadat dan amal yang mendapat pahala dan rahmat, malah mendengarnya pun mendapat balasan.

Malah, sebahagian ulama mengatakan bahawa, mendengar orang membaca al-Quran, pahalanya sama dengan orang yang membacanya.

Pahala orang mendengar bacaan al-Quran dengan jelas disebut dalam firman-Nya yang bermaksud : Dan apabila dibacakan al-Quran, maka dengarkanlah baik-baik dan perhatikanlah dengan tenang agar kamu mendapat rahmat. (Surah al-A’raaf, ayat 204)

Mendengar bacaan al-Quran dengan baik, dapat menghibur perasaan sedih, menenangkan jiwa yang gelisah dan melunakkan hati yang keras serta mendatangkan petunjuk.

Itulah yang dimaksudkan dengan rahmat Allah, yang diberikan kepada orang yang mendengarkan bacaan al-Quran dengan baik.

5. Mengurangkan Stress Dengan Menceburi Aktiviti Seni

Saya sangat sukakan fotografi.

Malah saya membuat servis ambil gambar perkahwinan, bukan untuk keuntungan semata-mata, tetapi lebih kepada untuk release stress.

Saya selalu menghabiskan masa dengan kamera. Ekspresi kreatif dan artistik akan memberi keseronokan kepada jiwa kita, membuatkan minda kita rileks.

Saya percaya setiap orang pasti mempunyai minat sendiri masing-masing, seperti melukis,bermain muzik, menjahit dan bidang-bidang seni yang lain.

Jadi apa minat anda?

6. Bersiar-bersiar & Merenung Ciptaan Allah. Kita pasti bersyukur

Melangkahlah keluar rumah, hidup udara sedalamnya, dan lihatlah langit.

Nikmatilah bagaimana waktu matahari tenggelam.

Pasti anda terpaku dan kagum dengam keindahan lukisan Allah.

InsyaaAllah perkara ini akan lebih membuatkan kita mengingati Allah, kagum terhadap kekuasaanNya.

Dan kita akan berasa bersyukur terhadap segala nikmat yang telah dilimpahkan.

Lama-kelamaan, rasa bersyukur dan takjub terhadap nikmat Allah ini akan membawa pergi rasa stress kita secara perlahan-lahan, jauh dari kepala kita.

Penutup: Tidak Semua Stress itu Buruk

Mengejar deadline, menyiapkan projek, mendidik anak dan sebagainya, semuanya akan sentiasa membuatkan kita stress.

Tetapi dengan tekanan juga akan membuatkan kita bekerja pada tahap tertinggi.

Walau bagaimanapun, kita tidak boleh hidup dengan tertekan atau stress setiap masa.

Kita manusia biasa yang perlukan masa untuk berundur daripada segala tekanan dan merehatkan diri.

Jika tidak kita akan burn out.


Adakah anda selalu tertekan dan stress?

Apa yang anda akan lakukan untuk mengurangkan stress? Mungkin berbeza daripada cara yang saya sebutkan diatas.

Kongsikan pandangan anda.

Saya sangat menghargai sebarang cadangan, penambahan, dan komen anda pada ruangan dibawah. Jika anda rasa artikel ini bermanfaat, kongsikan ilmu ini kepada orang lain.


sumber : aku islam




Selasa, 22 Oktober 2019

Urutan Melegakan Lenguh Paha Menggunakan Teknik Urutan Spa



Mungkin ada ramai yang sedang alami masalah yang sama. Kaki samada sebelah kanan atau kiri terasa lenguh sentiasa dari atas sampai ke bawah. Ada kalanya kaki terasa sakit setiap kali bergerak dalam kedudukan tertentu.

Kebiasaannya mereka yang terasa kaki lenguh atau sakit dari atas sampai ke bawah sebegitu, sudah tentu dah agak berumur. Paling kurang dalam lingkungan 40-an umurnya. Kalau masih muda mungkin tak terasa lenguh tu. Kalau sakit disebabkan terseliuh atau patah mungkin ada bagi yang masih muda.

Orang muda jarang sangat nak hadapi masalah kaki rasa lenguh tak tentu punca. Ia datang tiba-tiba sahaja dalam dok elok-elok, tiba-tiba terasa amat lenguh sepanjang masa. Nak kata pinggang sakit tak juga. Jatuh atau terseliuh pun tidak. Tapi lenguh datang entah dari mana.

Mula rasa lenguh sekali sekala

Saya alami masalah ini dah agak lama. Rasa lenguh itu datang ikut suka masa dia. Tapi biasanya dia datang tak lama. Dalam hari-hari tertentu, rasa lenguh tiba-tiba muncul dari pagi sampai petang. Lenguh lembut yang masih boleh ditahan.

Bila jadi macam itu, biasanya saya buat tak endah saja sebab boleh tahan. Lagipun bila layan kesibukan, rasa lenguh itu dapat dilupakan begitu saja dan akhirnya ia hilang tanpa disedari.

Begitulah keadaannya, datang dan pergi dalam keadaan yang masih boleh ditahan.

Bila jadi macam itu, saya akan buat amalan senaman pinggang yang pernah dikongsikan kat blog ini sebelum ini. Biasanya dengan hanya senaman tersebut, kaki akan terasa lega semula dan pinggang juga akan rasa nyaman dan lega.

Bagi yang belum tahu macam mana nak lakukan senaman tersebut, boleh pergi ke pautan kat sini dan boleh cuba amalkannya.

Mula rasa lenguh kuat tak selesa

Dalam beberapa minggu kebelakangan ini, tiba-tiba rasa lenguh yang ringan macam sebelum ini dah bertukat menjadi lebih ganas. Lenguh dah bertukat menjadi sakit sebenarnya tapi tak boleh nak diperbetulkan dengan sekadar mengurut.

Kenapa saya kata tak boleh nak buat urutan adalah disebabkan sakit dan lenguhnya bukan pada bahagian luar kaki. Terasa berdenyut-denyut pada bahagian dalam dan di bawah otor kaki terutamanya pada bahagian dalam otot punggung dan bahagian dalam otot belakang kaki.

Rasa sakit dan tegang bertambah teruk setiap kali bagun dari tidur sebelah pagi untuk slat subuh. Rasa macam urat dalam kaki tu kena tarik dari atas. Boleh juga dirasakan macam ada urat yang tersepit pada bahagian sendi antara peha dengan tulang punggung.

Tapi setelah tahan, buat senaman serangan serba sedikit dan kemudiannya turun berjalan kaki kat taman dalam 10 pusingan, sakit akan berkurangan.

Begitulah saya layan sakit dan lenguh yang semakan ganas itu saban hari, seminggu dan dah nak masuk sebulan.Tapi nampaknya kesakitan semakin bertambah meningkat dari seminggu ke seminggu. Dah rasa tak boleh tahan sebab kesakitan sentiasa ada tak habis berpanjangan. Apa yang saya perlu buat ?

Buat urutan badan di Sabah

Dalam keadaan sakit itu saya ke Sabah tiga minggu lepas. Kebetulan kawan ajak pergi mengurut seluruh badan dari pusat urutan yang dia serng berkunjung. Saya pernah ke sana sekali sebelum ini. Urutan dari tukang urut orang Indonesia memang agak melegakan.

Saya fikirkan bagus juga dengan keadaan sakit kaki sebelh kanan itu. Mungkin dengan urutan penuh itu akan melegakan. Maka saya pergi mengurut sampai dua jam seluruh badan dari kepala sampai ke hujung jari kaki.

Hasilnya !

Tak ada sedikitpun rasa sakit dan lenguh itu hilang. Malah saya rasa macam sakit dan lenguh itu semakin teruk berbanding sebelum pergi mengurut seluruh badan.


Buat Rawatan Brace Malay Massage di Kelantan

Kebetulan saya pergi ke Kelantan baru-baru ini. Kawan kenal pula dengan seorang kawannya yang mengusahakan pusat rawatan dan spa di Machang.

Saya tak fikir panjang terus ajak dia ke sana. Sakit dan lenguh dah tidak boleh ditahan lagi. Perlu buat sesuatu dan mungkin kali ini spa ini ada jawapannya.

Nak diringkaskan cerita memang betul. Dalam keadaan sakit dan lenguh sebegitu, Brace Men Spa adalah yang terbaik. Mereka akan buat pemeriksaan, tekan pada bahagian tertentu sehinggalah puncanya dapat dikesan terlebih dahulu sebelum meneruskan proses rawatan dengan urutan badan secara tradisional, urutan spa dan sport exercise.

Setelah bertemuramah sejarah dan aktiviti saya selama ini, dia sahkan saya alamai masalah urat pada tulang belakang tersepit. Puncanya adalah kesan dari tulang belakang yang terseliuh lama sebelum ini.

Dia rasa dan tekan seluruh tulang belakang memang ada beza kedudukan tulang belakang bahagian bawah di punggung. Lari sebelah dan saya selama ini mungkin banyak menggunakan otot kaki kanan disebabkan kedudukan tulang yang tak sekata itu.

Dah lama dibiarkan begitu dan sekarang saya mula rasa kesan dan akibatnya. Sakit berdenyut berpanjangan akan kekal selagi tidak dibuat sesuatu yang sesuai. Rawatan fisioterapi ambil masa dan tak cukup hanya sekali sahaja.

Rawatan & Urutan Badan yang baik dan murah

Apa yang bagus tentang pusat rawatan dan spa tersebut adalah aktiviti pembetulan yang diberikan secara penuh walaupun baru sekali ke sana. Dibetulkan kedudukan tulang. Melegakan kekejangan otot dan urat. Diberikan juga cara senaman yang perlu dilaksanakan setiap hari.

Semua itu hanya dengan kos RM90 sahaja ! Jika urut badan sahaja RM50 utk sejam.

Bagi orang Kelantan yang nak cuba dapatkan rawatan badan kat tempat yang saya pergi itu boleh cari di alamat seperti berikut:

Brace Men Spa. No 22, Arked Mara Machang, 18500 Machang Kelantan.

Memang sakit masih tak lega 100%, nak kena buat ulangan rawatan susulan. Tapi apa yang saya dapat dan maklumat yang diberikan dengan kos hanya RM90 adalah sesuatu yang amat tidak disangka.

Berbanding dengan kos rawatan yang sama yang saya cuba di KL, harganya amat tidak berbaloi. Mereka hanya berikan rawatan legakan otot dan urat, tenyeh sana dan sini dan terus charga RM190. Senaman tak diberi, punca tak dikesan dan kalau nak semua itu, perlu datang lain kali dengan kos yang sudah tentu lebih tinggi daripada kos pengenalan pertama.

Selasa, 15 Oktober 2019

Promosi Skincare Dr Lauranne Murah Dan Original Serendah RM6.63/hari





Apakah skincare terbaik yang pernah anda gunakan? Tambah-tambah lagi sekiranya wajah anda mengalami masalah kulit wajah berminyak, berjerawat, kusam dan sebagainya, pasti skincare merupakan alternatif utama yang anda lihat dalam membaiki kulit wajah anda. Kini, terdapat pelbagai jenis skincare yang berada dalam pasaran, namun anda perlu pastikan skincare berkualiti dan tiada kesan sampingan serta selamat adalah skincare pilihan anda.
Skincare Dr Lauranne – Produk Penjagaan Kulit Wajah


Pernahkah anda mendengar tentang Skincare Dr Lauranne? Skincare Dr Lauranne adalah produk penjagaan kulit wajah yang meliputi pelbagai keperluan dan zat untuk semua jenis masalah kulit anda. Skincare Dr Lauranne terdiri daripada Grape Stem Cell Serum, Blemish Day Purifying Serum, Skin Perfector Serum, suncream dan Repair Night Cream. Untuk pengetahuan anda, skincare berkualiti ini bertaraf antarabangsa dan diperbuat daripada Itali.
Kenali Skincare Dr Lauranne Terbaik Untuk Anda


Skincare Dr Lauranne yang diformulasikan sepenuhnya dari Rome Itali ini telah dihasilkan dengan jenama Dr Lauranne semenjak 1971 lagi. Selain itu, Dr Lauranne adalah sebuah jenama terkenal dan original zaman berzaman yang telah menepati standard European, berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia serta selamat digunakan untuk semua kulit wanita dan juga lelaki. Pastinya skincare ini halal disamping ia telah dieksport ke lebih 20 buah negara.
Kandungan Skincare Dr Lauranne


Semua jenis produk skincare Dr Lauranne diperbuat daripada bahan kandungan semulajadi seperti tumbuh-tumbuhan, susu dan juga vitamin. Sebagai contoh, Allatoin dan Witch Hazel adalah bahan utama dalam pencuci muka Skincare Dr Lauranne. Fungsi kandungan tumbuhan ini bukan sahaja dapat merawat masalah kulit berminyak, berjerawat, membuang sel kulit mati dan sebagainya sahaja, tetapi juga berfungsi memberi antioksidan yang penuh kepada kulit wajah, mengecilkan liang pori, mengurangkan eyebag dan lain-lain lagi. Tidak lupa juga Skincare Dr Lauranne sentiasa membekalkan vitamin ke kulit wajah anda.
Jenis Dan Fungsi Skincare Dr Laurenne

Grape Stem Cell Serum

Grape stem cell serum boleh dipakai sebagai rawatan wajah di rumah untuk menjadikan kulit lebih cantik, berseri tanpa apa-apa masalah pada kulit wajah.


Anti penuaan dan menjadikan wajah lebih awet muda
Menghilangkan garis-garis halus dan kedutan pada wajah
Mengatasi masalah kulit wajah yang kering
Melindungi wajah dari pigmentasi hitam dan tumbuhnya jerawat
Melindungi kulit wajah dari sinaran UV atau matahari
Diperbuat daripada stem cell berri dengan sukatan 20ML sebotol
Sesuai untuk semua jenis kulit orang asia
Blemish Day Purifying Serum


Serum Blemish Day Purifying boleh anda pakai pada siang hari sebelum solek wajah atau ketika berada di rumah pada siang hari. Wajah akan lebih licin, lembut, lembab, cerah dan flawless tanpa apa-apa bahan kimia dan kesan sampingan.


Mengawal pengeluaran minyak pada kulit wajah
Mencerahkan kulit dan menjadikan kulit lebih putih, licin dan bersinat
Menghilangkan bintik-bintik hitam dan putih
Mengurangkan saiz liang pori-pori pada wajah
Menjadikan kulit lebih flawless dan berseri-seri
Skin Perfector Serum


Anda boleh pakai serum Skin Perfector pada malam hari untuk merawat keseluruhan wajah anda. Skin perfector serum menganjalkan kulit wajah anda dan menggebukan wajah tanpa sebarang cela.


Khas untuk anda yang ingin kulit lebih cerah dan kemerahan
Diekstrak daripada bunga raya merah
Melindungi kulit sensitif dengan memberi kelembutan dan kecerahan secara semulajadi
Membasmi bakteria atau kuman yang datang dalam bentuk radikal bebas dari menjadi aktif di kawasan kulit wajah anda
Menghalang pembentukan jerawat dan minyak muka
Mempunyai sukatan sebanyak 20ML dan perlu dipakai pada pagi atau malam hari

2 In 1 Milk Cleansing System

2 dalam 1 Milk Cleansing Sistem ini bertindak sebagai toner wajah dan juga pencuci wajah yang boleh anda pakai, biarkan seketika dan kemudian cuci wajah anda. Kandungan susu yang terdapat dalam Milk Cleansing System ini adalah sumber terbaik dalam skincare Dr Lauranne bagi mencerahkan wajah anda.


Bersihkan wajah anda dengan pembersih yang diformulasi dari susu dan toner terbaik Dr Laurenne
Berfungsi 2 dalam 1 sebagai pembersih sekaligus toner wajah
Pembersih wajah premium untuk kegunaan semua wanita atau lelaki yang ingin tampil sempurna dan lengkap
Mengandungi bahan kandungan premium dan vitamin A,B dan F
Boleh cuci muka menggunakan 2 in 1 milk cleansing system setiap 2 kali sehari
Mengandungi tahap pH yang terbaik tanpa asid
Sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya kulit sensitif
Suncream SPF 30


Tidak lengkaplah jika skincare tidak mengandungi krim atau foundation untuk dipakai keluar rumah. Skincare Dr Lauranne menyediakan suncream SPF 30 yang boleh anda pakai bagi mendapatkan perlindungan kulit setiap kali anda keluar rumah.


Mengandungi UVA, UVB dan vitamin yang melindungi kulit wajah anda dari sebarang cahaya matahari dan faktor lain
Mudah diserap pada kulit wajah dengan hanya aplikasikan sedikit sahaja ke kulit muka anda
Krim wajah yang lembut dan sesuai untuk semua jenis kulit muka
Melembabkan kulit wajah serta melindungi wajah anda sepanjang hari
Bersukatan sebanyak 20ML sebotol untuk disapukan pada wajah setiap hari
Repair Night Cream


Repair night cream sesuai dipakai pada malam hari untuk membaiki dan merawat sel-sel kulit supaya lebih cerah, bersih dan sihat daripada sebarang jerawat, jeragat dan kotoran. Repair Night Cream Dr Lauranne mampu bertindak mengawal kulit wajah anda daripada berminyak, kusam dan sebagainya.
Merawat kulit wajah anda pada malam hari dengan tindakbalas berkesan dan terbaik untuk semua jenis kulit
Menyelesaikan masalah kulit kusam, kulit berminyak, kulit tidak bermaya, gelap dan lain lagi
Meratakan warna tone kulit dan menjadikan warna kulit lebih seimbang
Kulit lebih anjal, licin, lembat, lembut dan cerah pada pagi hari
Serapan vitamin dan mineral menjadikan kulit lebih cantik secara semulajadi
Promosi Skincare Dr Lauranne Murah Dan Original Serendah RM6.63/hari


Skincare Dr Lauranne juga menyediakan set skincare yang lengkap dengan semua produk atau bahan penjagaan kulit wajah setiap satunya yang anda perlukan seperti serum, krim siang, krim malam dan sebagainya. Promosi skincare Dr Lauranne murah dan original serendah RM6.63 sehari amat berbaloi untuk anda dapatkan. Semua jenis produk Dr Lauranne mempunyai fungsi dan kebaikan yang terbukti dapat mengatasi masalah kulit wajah anda dengan berkesan.

Jenis Set Kit Skincare Dr Lauranne

1. Anti Aging – Wrinkle Skin Kit

2. Brightening Pigmentation Skin Kit

3. Acne Oily Skin Kit


Kelebihan Skincare Dr Lauranne
1. Produk Terbaik Antarabangsa Dan Selamat


Skincare Dr Lauranne merupakan produk antarabangsa yang telah digunakan oleh banyak negara malah ia terbukti selamat serta original. Setelah dibawa masuk ke Malaysia, skincare Dr Lauranne telah menjalani ujikaji dan mendapatkan kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia. Berita baik, promosi skincare Dr Lauranne murah dan original serendah RM6.63 ini mendapat perhatian ramai pengguna.

2. Bahan Kandungan Semulajadi


Skincare Dr Lauranne diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi berasaskan tumbuh-tumbuhan. Ia tidak mengandungi bahan terlarang, bahan kimia dan sebagainya. Kandungan semulajadi ini juga sesuai untuk semua jenis kulit wajah tanpa sebarang masalah. Promosi Skincare Dr Lauranne murah dan original boleh anda dapatkan dengan mudah di sini.

3. Kualiti Produk Dipercayai Dan Diyakini


Dr Lauranne adalah skincare terbaik yang diyakini ramai wanita. Bagi menyempurnakan wajah seseorang, skincare Dr Lauranne sering disyorkan kerana kualiti skincare ini sangat dipercayai dan terbukti berkesan. Untuk pengetahuan anda, promosi skincare Dr Lauranne yang murah dan original ini bukan sahaja sesuai untuk wanita, tetapi juga untuk lelaki.
4. Menyelesaikan Masalah Kulit Wajah Berjerawat Dan Banyak Lagi


Skincare Dr Lauranne membantu anda menyelesaikan masalah kulit wajah berjerawat dan banyak lagi seperti kulit berminyak, pigmentasi, bintik hitam dan lain-lain lagi. Setiap kotoran wajah dan cela wajah diatasi dengan mudah dan berkesan dengan menggunakan skincare Dr Laurenne. Promosi skincare Dr Lauranne murah dan original ini terbaik dalam menyelesaikan semua masalah anda.

5. Set Lengkap Dengan Harga Mampu Milik


Anda boleh mendapatkan set lengkap skincare Dr Laurenne dengan harga mampu milik. Set lengkap Skincare Dr Laurenne termasuklah serum, pencuci muka, krim siang, krim malam dan lain-lain lagi yang memberi tindakbalas terbaik untuk kulit wajah anda. Selain itu, anda juga akan menerima jaminan pulangan wang tunai sekiranya tidak berpuas hati dengan kesan skincare ini.
6. Skincare Dr Laurenne Murah Dan Berpatutan


Skincare Dr Lauranne boleh anda dapatkan dengan harga yang sangat murah dan berpatutan iaitu serendah RM6.63 sahaja untuk sehari. Ia memang amat berbaloi dengan rawatan atau penjagaan wajah anda yang lebih cerah, licin, tanpa jerawat dan cela sepanjang hari. Skincare Dr Lauranne yang berkualiti dan merupakan skincare premium ini mampu milik dan mudah digunakan. Dengan RM199 beserta cas penghantaran RM10, anda boleh dapatkan set Skincare Dr Laurenne yang lengkap dan sempurna.

Testimoni Pengguna Skincare Dr Lauranne


Jom Dapatkan Skincare Dr Lauranne Murah Dan Original

Jom dapatkan promosi skincare Dr Lauranne yang murah dan original serendah RM6.63 sehari. Semua masalah kulit wajah anda akan dapat diatasi dengan baik, anda juga boleh mendapatkan nasihat tentang cara penggunaan Skincare Dr Lauranne bersama mereka. Paling menarik, keyakinan anda akan kembali meningkat setelah menggunakan Skincare Dr Lauranne. Ramai yang berpuas hati dan mengesyorkan penggunaan Skincare Dr Lauranne. Jom dapatkan set lengkap skincare Dr Laurenne segera!




sumber : profhariz

MINYAK GARUDA TERBAIK UNTUK BESAR DAN PANJANGKAN ZAKAR



Penerangan Produk Garuda Series 3.0 Men's Oil



GARUDA SERIES 3.0 MEN'S OIL (100ml / 50 ml)

- Diformulasikan daripada tumbuh-tumbuhan herba dan semulajadi, minyak ini mampu memberikan momentum hebat dalam membaik pulih zakar, sistem reproduksi lelaki secara ekslusif dengan tindakan alami.

- Minyak ini mampu merawat pelbagai masalah zakar dengan penggunaan 7 hari secara berturut-turut tanpa berlaku proses ejakulasi & penggunaan sekerap 3 kali seminggu.

- Didatangkan dengan dua jenis botol yang berbeza isipadu iaitu botol 100 ml (seperti gambar yang tertera diatas & mampu bertahan sekurang-kurangnya 2 bulan, bergantung kepada penggunaan) dan juga botol 50 ml (edisi travel pack).



GARUDA WASH 100ml

- Pencuci zakar ini diformulasikan daripada ekstrak haruman peach dan serai, amat wangi untuk digunakan sebagai pencuci peribadi sang teruna.

-Pencuci yang wajib dimiliki oleh insan bernama lelaki ini didatangkan dengan travel pack dalam bentuk cecair, dan amat mudah dibawa ke mana-mana sahaja!

- Pencuci cecair pilihan lelaki macho ini juga berfungsi serta mampu mengatasi masalah zakar yang lemah dan juga gatal-gatal.



SABUN PACAK ASLI (80 gram)

- Sabun yang diformulasikan dengan ekstrak tumbuh-tumbuhan seperti serai ini mampu memberikan kesan yang optimum dalam kesihatan zakar seseorang.

- Sabun dalam bentuk ketul ini mampu menghidupkan zakar dan berperanan sebagai agen pembersih zakar yang ekslusif seumpanya buat jejaka milennia ini, selain mampu mencerahkan zon private lelaki.

- Sabun yang diekstrak dengan haruman serai ini juga mampu membersihkan dan memberi kesan maksimum jika digunakan bersama Garuda Series Men's Oil (dibasuh seperti biasa & biarkan selama 3 minit sebelum proses bilasan bermula).



PACAK BOOSTER (30ml)

- Pacak Booster berperanan sebagai agen penjagaan bahagian private lelaki secara mingguan dan berkala.

- Kebiasaannya, Pacak Booster ini digunakan setelah masalah zakar dapat diatasi.

- Pacak Booster juga berfungsi sebagai follow-up dan penggunaan yang maintain selepas habis penggunaan Minyak Garuda Series.

TEKNIK PERNAFASAN YANG WAJIB KITA TAHU



Semasa stres, pernafasan kita akan menjadi cepat tanpa kawalan. Ini menyebabkan pembuluh darah mengecut lalu mengurangkan kadar karbon dioksida dalam badan.
Sebenarnya amat penting untuk kita menjaga kadar metabolisme dalam badan supaya dapat mengawal stres.
Dengan mengamalkan teknik pernafasan yang betul, kita boleh menjadi lebih tenang ketika berhadapan dengan situasi yang tegang.
Ia dapat meningkatkan pertukaran antara oksigen dan karbon dioksida, meningkatkan peredaran darah dan mengurangkan ketegangan.
Latihan teknik pernafasan dapat dilalukan dengan memilih satu keadaan yang tiada gangguan dan selesa.

-Tarik nafas perlahan-lahan.

-Terapkan perasaan lega setiap hembusan nafas keluar.

-Ulangi langkah-langkah tersebut sehingga anda merasa
tenang dan relaks.

-Gerakkan kedua-dua belah bahu ke arah telinga dan turunkan perlahan-lahan serta pejamkan mata dengan kuat sehingga berasa lega bayangkan suasana yang nyaman .semasa melakukan senaman dapatkan alunan muzik yang menenangkan.

-anda boleh menadunkan senaman pernafasan setiap kali selepas relaksasi otot yang terlibat secara berseleng seli.

-Latihan teknik pernafasan dapat dilakukan dengan memilih satu keadaan yang tiada gangguan dan selesa.

-Gerak kan kedua-dua belah bahu ke arah telinga dan turunkan perlahan-lahan.

-Pejamkan mata dengan kuat sehingga berasa lega .
Anda harus merasa gembira dan selesa denganhasil usaha relaksasi anda .stres perlu di tangani secara berterusan supaya kita sihat dari segi fizikal ,emosi ,dan minda .


sumber : myhealth